Ryttarens ilska mot förbundskaptenen: ”Jäkla frustrerande”

På måndag sänder SVT1 ”Ryttarprinsen - drömmen om ett mästerskap” om rookien Alexander Zettermans väg till hopp-VM.
Där kritiserar 25-åringen öppet förbundskapten Sylve Södertsrand.
– Jag är inte den första person att hamna i tvist med Sylve. Han är en speciell person, säger Zetterman. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/ridsport/article20277857.ab
 
Vi såg hur framför allt Sylve betedde sig både före och efter att Alex vann i Falsterbo.
Inget erkännande eller att han t o m hade FEL.
Jag är övertygad om att Alex inte hade fått chansen att vara med i VM om Ryttareliten inte hade visat vad som försigår bakom kulisserna.
Så ska inte en förbundskapten beté sig mot de nya talangerna.
Malin med sin stora sponsor i ryggen har inte övertygat på länge, men där har tränaren ett finger med i spelet. Jäv?
 
Men Malin var bara reserv på VM. Jo jag tror visst att Alex hade fått chansen på VM iom sina fina resultat precis innan tex sin GP vinst i Falsterbo. Även om en del förbundskaptener är knäppa på olika vis så vill dom ändå kamma hem medaljer och då tas dom bästa ut. Det gäller att bli så bra att dom inte kan bortse från en, det är när man har hyfsade bra resultat men inte strålande som det spelar roll vilken relation man har till sin förbundskapten.
 
Vi såg hur framför allt Sylve betedde sig både före och efter att Alex vann i Falsterbo.
Inget erkännande eller att han t o m hade FEL.
Jag är övertygad om att Alex inte hade fått chansen att vara med i VM om Ryttareliten inte hade visat vad som försigår bakom kulisserna.
Så ska inte en förbundskapten beté sig mot de nya talangerna.
Malin med sin stora sponsor i ryggen har inte övertygat på länge, men där har tränaren ett finger med i spelet. Jäv?

Samtidigt fick vi inte se hur Alex betedde sig mot Sylve minuterna innan klippet som visades i TV.....
 
Samtidigt fick vi inte se hur Alex betedde sig mot Sylve minuterna innan klippet som visades i TV.....
Jag tror nog att han var upptagen med att rida då.
Det var ingen Sylve som stog vid utgången eller som ens bemödade sig med Tummen upp.
Alex hade troligen ett av de bästa resultaten i o m Wellington övervintringen o hästar som bevisligen redan var i form.
Jag köper att man måste ha bra resultat, men är man ung så borde man få chansen hemma som i Falsterbo.
Nu kvalade han o fick rida GP o t o m vann. Då borde t o m förbundskaptenen lyfta på Hatten eller gratulera om man har Lite hyfs. Dåligt föredöme för våra ungdomar.

Det handlar även om Stora pengar.
 
Jag tror nog att han var upptagen med att rida då.
Det var ingen Sylve som stog vid utgången eller som ens bemödade sig med Tummen upp.
Alex hade troligen ett av de bästa resultaten i o m Wellington övervintringen o hästar som bevisligen redan var i form.
Jag köper att man måste ha bra resultat, men är man ung så borde man få chansen hemma som i Falsterbo.
Nu kvalade han o fick rida GP o t o m vann. Då borde t o m förbundskaptenen lyfta på Hatten eller gratulera om man har Lite hyfs. Dåligt föredöme för våra ungdomar.

Det handlar även om Stora pengar.

Fast nu blandar du ihop åren här. Det året vann han inte när just det "bråket" visades i ryttareliten, han vann i somras och blev därefter uttagen till VM, I somras var han uttagen från början till Falsterbo. Det är det som vi nu ska få se i dokumentären på måndag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På måndag sänds dokumentären i SVT:s avknoppning av Ryttareliten; Ryttarprinsen - drömmen om ett mästerskap. Ridsport bjuder på ett...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Framtiden för svensk hoppsport är redan här. Med 24-åringarna Douglas Lindelöw och Alexander Zetterman i laget var Sverige ytterst nära...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp