Bukefalos 28 år!

Så i kokosfibrer?

Daff

Trådstartare
Jag köpte Potting mix på affären för att så frön till sommarens balkongblommor men jag blev lite tveksam nu när jag ser konsistensen.

Det är baserat på skalet till kokosnötter tror jag och man skulle blanda det med ca 3 liter vatten innan användning. Det står att det ska innehålla näring för 3-6 veckor.

Är det någon som har testat att så frön i sånt här? Hur har det i så fall fungerat?
86F5A9CE-4FAC-4928-87AF-B1E32DA54EA5.png
 
Jag köpte Potting mix på affären för att så frön till sommarens balkongblommor men jag blev lite tveksam nu när jag ser konsistensen.

Det är baserat på skalet till kokosnötter tror jag och man skulle blanda det med ca 3 liter vatten innan användning. Det står att det ska innehålla näring för 3-6 veckor.

Är det någon som har testat att så frön i sånt här? Hur har det i så fall fungerat?Visa bifogad fil 47999

Funkar utmärkt, jag har just dragit upp basilika i kokosfibrer.
 
Jag använder bara kokosfiber eller pimpsten (gärna i blandning) för inomhusväxter i kruka. Jord får de först när de ska flytta ut, och det enbart av ekonomiska skäl.

Mycket lättare att hålla rätt fukthalt, det håller sig luftigt utan att bli kompakt, och jag tycker det är mycket fräschare att hantera.

Tillägg: eftersom det inte håller näring får man antingen använda långtidsverkande (pinnar eller kulor i jorden tex) eller alltid ha lite, lite näring i när man vattnar. För mig är det enklare att komma ihåg än att ge näring med lämpligt intervall, men det är ju en smaksak.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har varit i kontakt med vården och då jag är lite för ung enligt dem för klimakteriet, 45 om 6 mån, så ska jag prova något...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 473
Senast: daymint
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 510
Övr. Hund Jag har testat ett torrfoder som faktiskt fungerar förvånansvärt bra till mina färskfoderätande hundar. Med "testat" så menar jag att...
Svar
18
· Visningar
1 468
Senast: Sofie.S
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 234
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp