Så jävla arg!

C

Camarotheking

Jag är så arg så jag skakar,måste få skriva av mig!

Idag på travet så startade våra vänners häst.En superfin treåring!Tränaren säger att det är den bästa häst han haft och det vill inte säga lite då han haft många bra hästar!
Men hursomhelst har hästen bara gjort en start tidigare och är ju väldigt grön.Dom har en kusk som mer eller mindre kör åt dom alltid och dom är även nära vänner.Tränaren bad X om ett snällt lopp eftersom han vet vad han har och bara vill ge hästen positiv rutin.Det blir dödens i från start,men direkt blir platsen tredje inner ledig.X går INTE ner utan sätter i stället full fart fram och pressar på ledaren och blir inte nedsläppt.Tredje inner är fortfarande ledigt men han stannar i dödens.När han kommer till stallet slänger han tömmarna och går därifrån.A tränarens fru är gråtfärdig och berättar att hästen är helt slut samtidigt som hon är hemskt ledsen över att kusken uppförde sig så.

FY FAN säger jag bara*skakar*
 
En bra häst vinner sin debut från dödens,om den inte startas innan den är färdig
angel.png
.
 
Senast ändrad av en moderator:
Du är ju för fan helt jävla blåst!

Det finns hästar som går i gulddivisionen som inte går ett skit i dödens!

Det är en jätte duktig tränare vi pratar om och en jätte kapabel häst som tränaren vettigt nog ville skulle få känna sig modig och lära sig vad trav går ut på!

Och varför skulle X slänga tömmarna och bara gå därifrån?

Du är tydligen bara ute efter att vara otrevlig!
 
Nej absolut inte!Förklara hur jag är ute efter att bråka är du snäll?

Jag har precis sett en fin treåring köras totalt slut.

Det handlar inte om att hästar BORDE vinna i dödens som du så jäkla trevligt berättar utan det handlar om en kusk som är totalt nochalant och otrvlig.
DU kanske vill veta kuskens namn?Han verkar ju ha samma personlighet som du!
 
Ingen catchdriver sätter sig i tredje inner med en betrodd häst.Vad han än heter
wink.png
.Och blev hästen totalt slut som du säger, kan han ju inte ha varit helt färdig.
 
Senast ändrad av en moderator:
ALLA normala kuskar lyder en sån önskan om möjligheten finns!Och nu fanns möjligheter 75% av loppet.

Jag vet inte många hästar oavsett klass som klarar att trycka på i dödens full distans och klara det.Ja visst finns det några men jag tycker iaf att det är att begära för mkt av en ostartad treåring oavsett om han är startklar(som den här är) el inte.

Och oavsett så gör man inte tvärsemot vad tränaren önskar om det går att undvika!
 
Har full förståelse för dej... Man blir fullkomligt jävla vansinnigt förbannad då kuskarna inte gör som man säger. Numera har jag "bannlyst" en av Bergsåkers proffs, han kommer ALDRIG att få sitta upp bakom min pålle mera...

Jenny
 
Skrev privat till dig.
Vill inte hänga ut ngn på offentliga sidor även om jag har god lust.
 
Ser att du tydligen diggar Treaure Ås och Erik berglöv stlen.....man kör inte sönder en häst i dödens i sin andra start....då har man inte mycket att komma med skall du veta....DESSUTOM INTE när man fått en specifercerad kör oder!!
banana.gif
 
Senast ändrad av en moderator:
Lite benägen att hålla med lines här. Hästen var förmodligen inte redo för att starta, annars borde den ju inte vara totalt slut! Ifall man går ut med en ofärdig häst tycker jag att man klart och tydligt ska påpeka det för kusken-att hästen inte är 100% startklar och att man startar ändå utav olika anledningar.

Det kan ju också vara så att det kanske inte riktigt fanns plats tredje invändigt och var tvungen att köra i dödens??? I alla fall så skulle förmodligen inte spelarna ha gillat tredje inner ifall den var favorit. Det är viserligen inte spelarna som bestämmer hur loppet ska köras men lite bättre förberedd kanske hästen kunde vara?!

Det är lätt att skylla på någon då det går dåligt, tänk ifall hästen hade vunnit loppet från dödens så hade det förmodligen varit tur att kusken inte gickner tredje in!!?
mvh jesse
 
Jag har kollat upp lite...hästen i fråga var 2:a i sin första start på 18,2, och det tycker inte jag är en dålig debuttid direkt, så väl förberedd var den nog
man kan hetsa en bra häst trött...blir den nog stressad så lägger den ganska mycket energi i det...och att trycka så med en orutinerad häst tycker inte jag iallafall är tillrådigt...DÄRFÖR har jag alltid kuskar i debuten som FATTAR sånt....tyvärr är det inte alla som gör detta.
hästen kanske hade klarat detta utan forceringen från start och att kusken skulle trycka sig till ledning....det får vi aldrig reda på
crazy.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Hästen är starklar!Dom går aldrig ut med en häst som inte är det och debuten på 18.2 är ju helt godkänd!Och i den starten visade han att han inte helt fattade vad det gick ut på. Så just därför ville tränaren att han skulle få ett snällt lopp och bara få vara med det här året för att ha en pigg och tävlingsglad 4 åring nästa år!

Och JO plats fanns tredje inner, flera gånger!Och pressa hade han för fan inte behövt gjort.

Och sen att uppföra sig så efter loppet...Nej fy f.Nu får ni skärpa er!*morr*
 
DESSUTOM!Vår travhäst fick ett sånt mardrömslopp som äldre en gång där hans kusk körde som en idiot i dödens hela loppet.Kusken var hemskt skamsen och bad hästen om ursäkt. Hästen vann men nog fan var han slut!
 
Du får nog också skärpa dig lite...
wink.png

Visst, du FÅR vara upprörd
smile.png
, men ingen annan än du var med där och man måste tåla även att få svar som inte håller med utan att bli otrevlig mot övriga användare här.
Man måste kunna se saker och ting på fler än ett sätt...
cool.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Undrar om det är samma kusk som efter att våran häst galopperat på bortre långsidan i loppet och utan att ta ner hästen i trav först, galopperar ut från banan (!) och väl inne i stallet fräser -Hästen kan ju för fan inte trava! och stormar ut.
OBS! Det var inget fel på hästens trav! Den var även tvåa i starten före.

Kan man få namnet, så man kan undvika rötäggen som inte kan lyda körorder
smirk.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Nej det har jag absolut ingen anledning till!

Jag fattar inte hur NÅGON kan få det till rätt att trycka i dödens med en treåring där man fått order om att köra snällt och den chansen fanns.Eller till rätt att bara kasta tömmarna och gå därifrån.
 
usch, de e inte kul när dom "inte lyder"...
En amatörtränare jag känner satte upp en annan kusk än den vanliga igår (hästen startade i sprintermästaren...), han ville ha en kusk som kunde smyga med med hästen, eftersom den inte riktigt har samma klass som vissa andra. Kusken är en känd kusk. Vad gör han?!! Jo, han laddar som sjutton och tar ledningen och sedan får han bråka som bara den med hästen för att få tillbaka den...
mad.png

Vissa borde fatta att det är tränaren som känner hästen bäst...
(oj titta! en ny smiley!!!
banana.gif
)
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 454
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 232
Senast: TinyWiny
·
Gnägg Hej! Min motivation går verkligen bara neråt med att gå till stallet där min lån ponny står. Tror hon stått i en vecka nu även fast jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp