Så nära men inte riktigt där (hästköp)

Din_vante

Trådstartare
Tänkte att jag gör som många andra, och skapar en tråd, när de närmaste inte kan förstå ens våndor :)

Äntligen håller livets pusselbitar på att falla på plats och för mig innebär det att jag kommer kunna köpa häst. Detta har jag under livets olika skeden tålmodigt (nåja) väntat på.

Rent teoretiskt är det möjligt med hästköp redan i februari men p.g.a. familjeskäl vore det allra enklast att vänta till maj. Det är ju en hel evighet!

Problemet är att jag inte kan hålla mig från att lusläsa massa hästannonser. Nu har jag ju självklart fått för mig att jag hittat "min" häst (på papper. Har inte kontaktat säljaren). Jag har sån lust att bara slänga mig på telefonen och få mer information om hästen i fråga. Jag försöker intala mig att det finns minst lika fina hästar i maj. Men samtidigt grubblar jag mig grå hur jag ska kunna lösa det så jag kan köpa så fort som möjligt:)

Jag kan ju inte vara den enda i detta avlånga land som, likadant som ett barn inför julafton, har svårt att vänta. Jag vill ha min efterlängtade häst NU!

Vill bara ventilera och gärna höra från kloka och okloka (impulsiva) människor om liknade situationer och hur ni gjorde.

/Din_vante
 
Sv: Så nära men inte riktigt där (hästköp)

Finns en tråd redan om hästköp !
 
Sv: Så nära men inte riktigt där (hästköp)

Jag skulle åkt och tittat på hästen... Det tar ett tag att åka runt och titta på olika hästar och sedan bestämma sig.
 
Sv: Så nära men inte riktigt där (hästköp)

Finns säkert 100st trådar om hästköp skulle jag gissa.:D Gjorde ingen sökning innan jag postade denna. Om du säger detta som moderator får du gärna ta bort tråden så söker jag upp en lämplig tråd att hoppa in i.

/Din_vante
 
Sv: Så nära men inte riktigt där (hästköp)

Jag skulle ha åkt och tittat. Jag började leta ny häst inofficiellt i januari förra året, tittade i timmar på nätet varje dag och åkte och kikade på några som lät bra... ändå hittade jag inte min Häst med stort H förrän i april. Man kan aldrig åka på för många provridningar när man letar häst, delvis så får man en god bild av vad man vill ha/vad man inte vill ha... Och för det andra så får man lite rutin på att titta på häst helt enkelt.

Så, kör hårt!
 
Sv: Så nära men inte riktigt där (hästköp)

Jag skulle köpt häst tidigast nu i vinter. Nya hästen står i stallet sen ett halvår tillbaka... ;)
 
Sv: Så nära men inte riktigt där (hästköp)

Sedan måste jag tillägga att en häst som låter perfekt på pappret inte behöver vara det i verkligheten. Tyvärr. Och provrida skadar ju inte! I värsta fall så vet man ju vilken typ av häst man inte vill ha i alla fall.
 
Sv: Så nära men inte riktigt där (hästköp)

Jag skulle väldigt gärna göra detta. Men på något sätt känns det inte rätt mot säljaren i.o.m inte köpa är aktuellt fören i maj. Fast om man är ärlig från början och är medveten om att hästen kan försvinna under den tiden kanske det är ett alternativ.

tillägg: Jo jag är medveten om att det mest troligt (statistiskt sett) inte ens är den rätta.

/Din_vante
 
Sv: Så nära men inte riktigt där (hästköp)

Var samma för mig, skulle egentligen köpt häst till våren men i tisdags skrev jag på köpekontraktet för min pålle och den 29 januari kommer han hem. :love:
Jag såg annonsen och tänkte att man kan alltid ringa och höra lite. Säljaren var trevlig och seriös så vi åkte och provred två gånger sen var det kört.....
Mitt tips är att INTE kolla på annonser om du inte kan/vill köpa häst nu för det är galet svårt att låta bli om man hittar hästen med stort H. Men det kan ju också ta lite tid innan man hittar rätt och om du faktiskt skulle kunna köpa om du hittar drömhästen skulle jag åka och titta.

Lycka till!
 
Sv: Så nära men inte riktigt där (hästköp)

Med de svar jag fått nu blir det nog att jag kontaktar den intresanta hästens säljare för mer info i alla fall. =)

/Din_vante
 
Sv: Så nära men inte riktigt där (hästköp)

Var samma för mig, skulle egentligen köpt häst till våren men i tisdags skrev jag på köpekontraktet för min pålle och den 29 januari kommer han hem. :love:
Jag såg annonsen och tänkte att man kan alltid ringa och höra lite. Säljaren var trevlig och seriös så vi åkte och provred två gånger sen var det kört.....
Mitt tips är att INTE kolla på annonser om du inte kan/vill köpa häst nu för det är galet svårt att låta bli om man hittar hästen med stort H. Men det kan ju också ta lite tid innan man hittar rätt och om du faktiskt skulle kunna köpa om du hittar drömhästen skulle jag åka och titta.

Lycka till!

Försöker luska ut hur jag enklast svara på era inlägg korrekt:laugh:

Rent teoretiskt skulle jag kunna köpa häst nu men det skulle försvåra min vardag fram till maj och säkert gjort att den första tiden med hästen inte blivit så mysig som jag föreställer mig.

/Din_vante
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp