Bukefalos 28 år!

Så packas en lägenhet

Houdinie

Trådstartare
Jag är i flyttartagen. Allt ska ned i kartonger, och Singoalla bistår ivrigt med sin hjälp. Alla kartonger måste självklart provliggas minst sjuttifem gånger. När jag lyfter ut henne kastar hon sig så snabbt som möjligt ned i lådan igen. Om jag har tur hinner jag stoppa ned något annat i lådan (typ en vas eller en tallrik) innan pälsbollen åter ligger där på rygg och spinner som en besatt ("klia mig på magen, matte!"). Det är ganska svårt att bli arg på henne dock, hon tror ju att det är för hennes skull som jag fyllt hela lägenheten med kartonger som man kan klättra på, krypa in i, bita i och vässa klorna på.

Spirit är lite mer skeptisk (som vanligt) men har också han insett att kartonghögarna utgör ypperliga utsiktspunkter. Om man klättrar upp på kartongerna brevid mattes säng tiiiidigt på morgonen, och sedan i full fart kastar sig ned på mattes mage, så vaknar hon jättefort! Och då får man ju morgonmaten tidigare - jättesmart! :idea: :smirk:
 
Ja herregud, jag har flyttat runt med katt, och det är ju inte direkt lätt... Jag har en såndär som ska "hjälpa till" överallt, och det slutat alltid med att han sitter och skriker hjärtskärande i badrummet eller i sin bur :devil:
 
Jag tycker atta det låter underbart med katter. har ingen själv. Gud vad djur sätter krydda på livet. Vad skulle vi göra utan dessa små(och stora) liven.... :D
 
Åh de är såå söta! Mina katter (en söt, lugn och ganska sur gammal gubbe och en ful, totalt galen men smart yngre) ska också snart få flytta med oss. Undrar hur det ska gå..
 
Kartonger + katter = hopplös men urgullig kombination.

Framförallt om man vill lägga grejer i kartongen.

Ibland tar jag fram en kartong åt mina gummor bara för att roa dem. De har helkul hela kvällen sen.
Ställer dock undan lådan på natten annars skulle vi inte få sova. Man måste ju morra, krafsa och gnälla när man leker två katter i en låda!
 
jag satt och kollade igenom gamal saker och la ner i en ny låda det som inte ska vara uppe i lägenheten..
jag la ner och katten plockade upp och lekte med´det..
 
Jag kan bara säga; lycka till! :D

Nu är flytten klar, det återstår bara att packa upp allt igen... alla tidningspapper som blir över är ju förfärligt roliga att dra runt på och slita sönder i miljoner små bitar över hela huset. :smirk:

Annars går allt bra, och katterna verkar trivas i sitt nya hem. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp