Så sjukt obekvämt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk vad en misslyckad ridning kan förstöra en hel dag. Jag red ut en kortare runda på W idag. Han hade giraffhals och spjärnade emot. Jag lyckades inte få till något alls. Det blev inte ens någon galopp för det kändes inte som någon idé.

När vi kom tillbaka efter halvtimmesturen fortsatte jag på ridbanan. Det blev bara skit där med. Jag filmade lite en stund men det borde jag inte ha gjort. Det var bara helt galet deprimerande att titta på. Jag kunde inte hitta något som var bra och vet inte vad jag borde ha gjort för att det skulle bli bättre. Ok, han stack inte, bockade inte, han gick i den gångart jag ville, i den riktning jag ville och ungefär rätt tempo också (förutom att han alltid är svår att länga). Bättre än så var det inte. Det var spänt, stretigt och helt bedrövligt :yuck: och att sen se det på film fick mig på rejält dåligt humör. Fan, i torsdags tyckte jag det gick så bra och så faller det så brutalt platt. (I fredags red jag inte och igår var det en ordinär medioker uteritt.) Nu har jag i alla fall frågat HV om en ridlektion igen för att se om jag kan få några nycklar till att lösa sånt här när det uppstår.

Så med ett surmulehumör har jag inte lyckats komma till skott med något alls idag. Jag försökte begripa mig på databaser med access men det funkade inte. Det är för komplicerat att förstå och med inget tålamod alls kan jag inte läsa (och förstå) manualer. Städat blir det inte heller och jag har inte tålamod att göra någon bokföring.

Det här är en dag jag lätt hade kunnat hoppa över.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 341
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är inne på första semesterveckan av fyra, och jag känner mig mest förvirrad. Det handlar om en jagande känsla av att det finns så...
Svar
0
· Visningar
824
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 066
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det har i princip inte blivit några ridlektioner för mig alls den här hösten. Det dröjde en bit in på terminen innan ridskolan åter...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp