Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min häst har så sjukt tjock man , är så trött på den nu,
jag ska göra den tunnare, men problemet är att jag inte kan rycka så de blir snyggt , så därför undrar jag ifall någon har använt en urtunnings-sax på hästar ? blir det snygg? Tacksam för svar!
Tjena!
Jag har en sån sax, o den är väldigt smidig o det blir fint första typ 2 gångerna MEN när man har använt den ett tag o dom stråna växer ut så ställer dom sej rätt upp! o får resten av manen att stå upp oxå. Min häst har nämligen fått mer o mer ståndman o nu är den typ 15 cm lång o står rätt upp!:smirk: Så jag rekomenderar nog att rycka manen om hästen tillåter det. Min hästs man får växa fritt under betet o så ska jag försöka rycka den till hösten. Får väl se hur det går...
Okej, nja, hästen accepterar det i vissa mängder, men jag accepterar INTE hur resultatet blir, dvs förjävligt.
& vet ingen som ryker snyggt så ... de blir till & prova saxen, har förresten köpt en idag
Foder & Strö
Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra.
Vi har en lite låg kvot (5) och...
Hästmänniskan
Hej!
Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);)
Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...