Sadel avtryck

HannaPP

Trådstartare
Hej. Har en HDR dressyr sadel som inte längre känns bra på hästen, när jag sätter på den ser den ut att passa som ett smeck men han känns inte avslappnad när jag rider iden. Tror att den är för smal uppe vid ryggen. Tog bilder på shabraket efter ridning. Tog också bilder från den andra sadeln en Albion hopp och vad jag kan se ser avtrycket lika ut?
vad kan ni läsa av dessa avtryck?
Hopp
32587438.jpg

Dressyr
32587440.jpg

Sv: Sadel avtryck

Hoppsadeln ser för smal ut, ligger i bakvikt och ligger inte an jämnt vilket förklarar de torra fläckarna bakom banken/bogbladen.

Dressyrsadeln ser för smal ut, den ligger in an jämnt vilket man kan utläsa av de torra rena fläckarna även här.

Summan av kardemumman, ingen av sadlarna ligger bra enligt mig.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
265
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 012
Senast: Tora
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka