Sadel fråga!!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TotallyLost
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 718
T

TotallyLost

Min häst har strl normal mot smal i bommen på sadeln. Men jag har hitta en sån fin sadel men den är normal mot vid. Min kompis säger att det borde gå med fårskinnspad vad tror ni?

Sv: Sadel fråga!!!

Borde väl gå! Brorsan paddar upp sin county som är för stor med en pad. Hästen trivs jättebra! En lite större sadel ger plats för mer muskler dessutom!

Jag håller med Diabolical_Kitten och tänker på grannens häst som har en för vid sadel. De har stoppat in en teddypad mellan sadel och schabrak och ändå kan man med lätthet få in en hel hand under.
Dessutom ligger sadeln i framvikt och är ganska obehaglig att rida i.
Jag skulle aldrig ha köpt en sadel som ligger så...

//Lillan

Är inte alls behagligt vare sig för häst eller ryttare med en sadel i framvikt!
Ngt lite för vid kan du väl ha,det kan gå med pad,men det ska vara det lilla.

MoQ skrev:
Är inte alls behagligt vare sig för häst eller ryttare med en sadel i framvikt!
Ngt lite för vid kan du väl ha,det kan gå med pad,men det ska vara det lilla.

grejen är att han inte sätter muskler heller runt manken... Eftersom sadeln trycks ner när ryttaren sätter sig i den.

Glömde säga att det är med tom sadel som man får in hela handen under, trots pad. Med ryttare har jag aldrig provat...

//Lillan

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
536
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 137
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V