Sadel HjÄlp

Sv: Sadel HjÄlp

*kl*
när ni tittar på bilderna så ser ni att sadeln har åkt fram några centimeter.
Att säga att den är på tok förtrång utan att känna och utan att se ordentligt med ryttare i anser jag inte går.

men sadlar som är i bakvikt vill gärna vandra frammåt pga att ryttaren driver den framåt med sin sits.Det spelar ingen roll om den är vid eller smal i det läget.

men efter å ha sett mer noga på bilden så börjar jag mer oroa mig för att den är för trång i tunneln bak, den ligger an mot hästens tornutskott vilket inte är att fördra.

nästan så jag skulle vilja byta den sadeln helt, men hästägare är inte gjorde av pengar så man får försöka komma fram med något som kan fungera, kanske blir det bättre med ett vidare järn fram.
Men bak blir tunneln inte bredare.
hade det vart en sadel av läder så kunde tunnel problemet avhjälpas enkelt med att vigda tunneln bak.

nej det är inget fel på syntetsadlarna alls dom funkar lika bra som vilken sadel som hellst under förutsättning att den passar hästen.
ack ja dessa sadel problem...

mvh loppfrö

Sv: Sadel HjÄlp

men sadlar som är i bakvikt vill gärna vandra frammåt pga att ryttaren driver den framåt med sin sits.Det spelar ingen roll om den är vid eller smal i det läget.
Ja, men en sadel som är i bakvikt är ju för trång, det är därför den ligger i bakvikt, det ska nog mycket till att en sadel ligger i bakvikt då den är för stor... eller GÅR det ens? Ok en sadel kan ligga i bakvikt för att man sadlar för långt fram också...
Men jag skulle vilja se en bild på en sadel som är för stor, ligger bakom bogbladen och är i bakvikt...

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 688
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
4 018
Senast: Oknytt
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 968
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 602
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka