Sadel, hjälp

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare aetm
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 981
A

aetm

Hejsan, jag ska ev. köpa en 5 årig valack och måste köpa en sadel åt honom då också. Tänkte höra här vad ni tror för sadel skulle kunna passa på honom?
Jag vet att det är svårt att se på bara bild osv men ni kan ju skriva vad ni tror ifl! En wintec skulle kanske vara bra? Vad finns det för mer sadlar med utbutbara järn? :)

Han är väldigt tjock nu också som ni ser, därför skulle det kanske vara bra med utbytbara järn, han står även i lite nerförsbacke här

Trodde även att jag hade någon bild som var över ryggen på honom, men tydligen inte. Får försöka skaffa fram några sånna bilder också :idea:

Sv: Sadel, hjälp

Det bästa enligt mig är att åka till en sadelutprovare, där har du massa sadlar som du kan testa mellan för att hitta den bästa för dig och din häst =)

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 260
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 222
Senast: NilHe
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 887
Senast: ildiko
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 858
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka