Sadel med tyngdpunkten lite längre bak

Sv: Sadel med tyngdpunkten lite längre bak

Vilka är engelska då? Albion, Crown, Morris och Nolan borde ju vara det...Är Frank baines det?

Min Lovatt & Ricketts Ellipse kan nog klassas som en sadel med tyngdpunkten rätt långt bak. Den är i 18", vilket bidrar förstås.

Japp :) Den typen av sadlar. Och L&R har tyngdpunkten långt bak som sagt. Även isismodeller har det (vilket är konsigt eftersom många isisar är överbyggda).

Äldre engelska sadlar har ofta tyngdpunkten väldigt långt bak (t.ex. gamla Albion) och även tyska/holländska sadlar.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 672
Senast: morgaine
·
Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
495
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka