Sadel problem!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare gumsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 598
G

gumsan

Jag har problem med att hitta en bra sadel till mitt varmblod. Han är 170 i manken och har en ganska rak rygg. Men jag har inte lyckats hitta någon sadel som passar honom än. Han har inte fullt utveckalde ryggmuskler pga, feltillpassad sadel sen tidigare.Som har varit trång och en som var för svängd. Och nu ska jag köpa ny men vet inte vilket märke eller bomvidd eftersom att jag vill ju att han ska få chans att viderutveckla ryggen. Har funderat på Hubertu sflexline så kan man byta koppjärn med tiden om han breddar ryggen mera , men vet ej vilken typ av häst dom passar??

Sv: Sadel problem!

Det bästa är om du kontaktar en sadlinprovare som kan hjälpa dig att hitta en passande sadel.

Sv: Sadel problem!

Hubertus är för ganska svängda ryggar. Och om de har samma konsturktion som Wintec blir den mer svängd desto vidare koppjärn man säter i.

Har du en bild på ryggen när hn står på plant underlag?

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 219
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: skiesabove
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 509
Senast: Idaw83
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 220
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka