Sadel som är lik crown

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare majabergman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 138
M

majabergman

Finns det någon som vet om det finns någon sadel som är lik en Crown i passformen? Har provat en sån och den sitter bra på min pålle, saken är dock att jag itne har några pengar att köpa en sadel för. Så finns det något billigare alternativ? De flesta Crown jag har sett begagnade har gått för 8.000,- ungefär.

Sv: Sadel som är lik crown

rid barbacka!

billigt alternativ och du kommer få supernbalans!

Njae, det är nog inte så bra för mig då jag har en supertittig häst som slänger sig åt sidan för minsta lilla.

Dessutom hatar jag att rida barbacka :crazy:

Crown brukar ligga bra på hästar med rygg lite åt det rakare hållet, globus brukar funka på samma hästar, men inte alltid. De kan man hitta beg för ca 5000 iaf, annars tycker jag faktiskt crown är värda pengarna. Fast svårt om mna helt enkelt inte har 8000. Jag betalade iof 10900 för min... men den var helt i nyskick:D

Okej tack så mycket! Ska prova en globus då :) De är iaf lite billigare, går ju fortfarande i grundskolan och måste betala sadeln själv...

Santa Cruz (Jacson) kan ev funka. De ligger i samma prisklass som Globus.

Begagnad Frank Baines, Albion eller Finesse Spalding kanske.

Fast Jacson är inte alls lika rymliga som Crown... Beror på vilken stl TS behöver...

KL

Jag tycker du kan prova en globus. Två av våra hästar kan ha både globus och Crown Jessica. Men var noga med att prova innan. bara för att båda mina gör det kan globus inte alls passar din häst:idea:

Han har normal bomvidd, ska mäta graderna på han ikväll tänkte jag. Vill helst ha plats för fårskinnspad under också.

I hennes tidigare tråd gissades det på 30 i Crown om jag minns rätt. Då bör xw hos Santa Cruz kunna vara intressant att prova, kanske till och med w. TS: Santa Cruz sägs vara ganska smala i bomvidderna.

Min häst har en Crown Monarche i 32. På honom var den Hekla i xxw från Santa Cruz jag provade OK i vidden. Därmed inte sagt att detta stämmer mellan alla andra Crown, Jacson och hästar.

extra vid? :o Det var då inte lite skillnad på bommen iaf!

Nej men jag nog prova både jacson och globus, det är ju bra om dom är lite billigare också, rider ändå mest i hoppsadeln och den säger jag :bow: till.

Griffin kan ju också passa om du vill ha syntet.Prisvärt om man vill ha en extra sadel men inte lägga ner så mycket pengar.

Kentaur kan säkert också passa. Inte så jättedyra på begagnatmarknaden. (och otroligt sköna)

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 290
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka