sadel som häst bitit på

froggy

Trådstartare
Hej,

Jag är helt förstörd!!:cry: Min splitternya (dyyyra) hoppsadel har en häst i stallet tuggat på. Hästen har gnaggt på bakvalvet och rispat upp repor på framvalvet. :cry:

I mitt stall hänger sadelhängarna precis vid boxarna (alltså öppningen där de kan sticka ut huvudet). Jag hade hängt min sadel på en hängare för en stund, jag skulle bara gå o hämta gjorden för att sen hänga in båda i sadelkammaren. När jag kommer tillbaka hade det ovanstående hänt...... :cry:
Sitter och lipar som en bebis. Vad ska jag göra? Går det att fixa sadeln på nåt sätt? Göra den fin igen?? Hur mycket förlorar den i värde tror ni? Det är en Jeremy Rudge sadel av nyaste modell. Finns det någon försäkring som kan täcka skadorna på sadeln??

Jävla klant jag var som hängde sadeln där!!! Är så arg på mig själv!!

Sv: sadel som häst bitit på

Jag tror att din hemförsäkring täcker det... Har du en utökad hemförsäkring eller extra drulleförsäkring bör det gå på de. Fy va tråkigt för dig....

Nej men fy så tråkigt:(

Jag vet tyvärr inte om det finns någon försäkring som täcker eller så..
Men när jag fick en reva i min sadel lämnade jag den till min vän han är sadelmakare (lagar bilsäten soffor mm) och han fick den så fin att man bara kunde ana att det det varit en reva.. Bara ett förslag om det inte finns någon
försäkring som täcker..

har du en bra hemförsäkring + drulle så ska det nog gå, men det beror på försäkringsbolaget också. du borde kunna få ut en del av summan iaf, det är knepigt när du hängt sadeln så att en häst kommer åt (jag vet att alla gör det, jag också, men jag menar ur försäkringsbolagets ögon, det är ju samma som om du blir av med sadeln, försäkringen gäller om sadeln och inlåst + fastlåst) men du måste ringa och fråga dom.
får du inte ut något är det väl bara att åka till en sadelmakare och höra vad denne säger om hurvida det går att restaurera den eller inte.

Tråkigt :(! Jag hade, som andra redan sagt, försökt hos en sadelmakare och frågat vad de ev kan göra. På sätt och vis hade du ju ändå "tur". Sadeln kunde åkt i golvet och blivit förstörd i bommen. Om man nu ska försöka se något positivt i det hela...

Liknande trådar

Hoppning Min häst kan inte längre ha sin sadel för det börjar bli för lite utrymmre mellan sadeln och manken. Hon har nu en Stübben CS 17 tum...
Svar
5
· Visningar
2 086
Senast: fejko
·
Utrustning Hade turen att unghästen passade i min Frank Baines när jag red in henne, men hon växte ur den rätt fort och jag fick tag i en ett hack...
Svar
8
· Visningar
1 511

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka