Sadel som liknar passier pegasus?

Buck

Trådstartare
Finns det ngn sadel med liknande bom?
Min vän fick idag prova min passier pegasus och den låg väldigt bra. Men jag ska inte sälja min och de är lite för dyra för henne även beg.

Finns det ngn äldre passier som kan ha liknande bomform? Eller ngt annat märke för den delen?
 
Gammal buketråd om Passier Pegasus/Marcus Ehning

pegasus har Passiers syntetbom, osäker på vad det är för skillnad på bossorna, men rent generellt är Passier dels rätt anpassningsbara och dels generösa i passformen dvs lägger sig tillrätta på väldigt många olika typer av ryggar. Just denna modell liksom de nyare är hyfsat rak, medan de äldre hoppsadlarna med rundbossor har lite kortare och lite mer svängd passform.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
810
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 307
Senast: Bulldoozer
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 873
Senast: mily
·
Hästvård Hej, har en häst som har blivit barfota och är lite rädd att hon ska få röta i lamellen då dem är några mm djupare än sulan. Fick tips...
Svar
10
· Visningar
802
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp