Sadel till den här hästen?

Lorelie

Trådstartare
Omöjlig fråga kanske... Men utifrån bilden, kan man ge exempel på märken som kan tänkas passa den ryggen?
Han är bred, ca 36 i bommen sa en sadelutprovare (som sa att han kunde ha en av sadlarna som fanns i stallet, men den passar inte, den trycker i bak :smirk: )

Rygg

Sv: Sadel till den här hästen?

Hubertus, Wintec, Henri de Rivel, Crown, Kieffer.

Jag vet dock inte vilken bomvidd jag kan rekommendera i dessa, men de är iaf lite svängda i bommen och kan kanske passa den ryggen.

Okej =)

Har hittat en beg. Hubertus med 36 i bommen i annonserna här, funderar på att iaf titta på den... (samma postnummer som stallet!) men den är 17" i sätet, och hästens ägare vill ha 17,5 (jag kan ha 16,5, men det är på gränsen) får se vad ägaren säger...

Tror att en Prestige kan ligga bra på den ryggen. Prestige går att få breda också och är mycket sköna att sitta i!

Kanske ska tillägga att han inte är riktigt så svankig på sommaren, då rids han mer och har mer muskler, på vintern är det inte så ofta någon hinner rida honom :o så han tappar muskler och blir svankig och bukig (och fet, överallt :( )

Lorelie skrev:
Okej =)

Har hittat en beg. Hubertus med 36 i bommen i annonserna här, funderar på att iaf titta på den... (samma postnummer som stallet!) men den är 17" i sätet, och hästens ägare vill ha 17,5 (jag kan ha 16,5, men det är på gränsen) får se vad ägaren säger...

Finns verkligen Hubertus med bomvidd 36? :confused:
Min rejält breda kallblodstravare hade en Hubertus 33:a....

Immer

Kruxet är bara denna, stl 36 i en sadel är nödvändigtvis inte lika stor i stl 36 i nästa sadel märke. De skiljer sig tyvärr enormt mellan de olika sadelmärkena.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
332
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Valp 2025