Sadel till den nya

orion_x

Trådstartare
Får ge mig ut på sadeljakt nu igen:angel: :smirk: .
Vad kan passa denna damen, om man tänker på ryggens svängning?
l10.jpg

l15.jpg

Ska ge mig in till ridsportbutiken på måndag, men kan ju va bra att veta på ett ungefär vad man ska leta efter. Det jag testat än så länge (av grannens:D ) Är en passier gg strl medium. Den är rätt ok i vidden, men den är lite för rak, ligger annars i ganska ok balans. Kanske något lite smal så den ligger lite i bakåtvikt. Globus click hopp strl 34, för vid, så passar troligen inte bommen där heller kan jag tänka.

Sv: Sadel till den nya

men kom igen nu. Jag vet att ni kan, och finns där ute;)
Jag har funderat lite på prestige.. Men frågan är vilken modell som kan va värt att testa. Hippos borde väl bli för svängd, den är ganska svängd har jag för mig. Hur vida är deras bomvidder ungefär?

Dressyr du ska ha? Jag har en Venus D, har även haft Top Dressage, dom är inte såå himla svängda. Köper du ny så går dom även att beställa med sk. GG-panel, dvs mer uppbyggd baktill. Du kan kolla på www.prestigeitaly.com

Passier mäts ju i tal, inte i medium.. Om du menar att det var en normal bom, dvs en 27,5, så är det ungefär som Prestige 33.

Hmm, jag mailade passier om vad det var för sadel och fick tillbaka svaret medium. Inga siffror. Mysko. Ja, det är en dressyr jag ska ha. tror du en prestige kan passa hennes ryggform? Har du nån bild på din pålle i profil utan sadel? Jag tänkte på hur hans sadelläge ser ut.

då är det säkert en normal bom då.
Har inga bra bilder hittade en men han står i nedförsbacke med frambenen så ser mer svangd ut
760d22c8.jpg

Här har han satt benen lite väl mkt under sig och vinkeln är helskum :p
HPIM0501.jpg

Båda dessa bilder är gammla, men här är en ny ridbild iaf, med Prestige-sadel:
04_14_15.jpg

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 084
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 658
Senast: ylvalill
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
542
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka