Sadel till fbl

Jois

Trådstartare
Undrar vad ni använder för sadel/sadlar till era fbl? Manken är ju normalt ett problem men än värre är ju skuldrorna.... :angel:
Skulle vilja veta lite vad ni använder för någe...

Sv: Sadel till fbl

Jacson sabine för tillfället. Mend en ska jag göra mig av med. Den är egentligen alldeles för vid, så nu ider jag med renskinn under. Annars gillar jag den mycket!

Equipe Freeland till hopp
Piab Red Line till dressyr

vilken prisklass ligger den dressyrsadeln på?
har du bild?

Du lär ju ha fått byta sadel på din pålle 300 gånger ;)
går allt bra?
min börjar avlasta åt vänster, så jag anar ugglor i mossen igen...
högerbog spökar! snubblar/rullar över med vänster fram sen i förrgår... :(

Vet faktiskt inte vad den kostar i nypris eftersom jag köpte den begagnad (fast den var nästan som ny) själv. Har ingen jättebra bild just nu, får se om jag kan fixa det.

I övrigt går det tyvärr bara sådär just nu. Hon fick ju en spark på bakbenet för ett tag sedan och igångsättningen har varit långsam och igår tyckte jag hon gick konstigt. Tror hon har blivit stel trots massage och stretching. Får testa idag igen och se om det bara var ngt tillfälligt.

Trist att höra att det krånglar för er...

det har väl gått för bra för både dig å mig med våra hästar, dax att vi tas ner på jorden igen ;)

hoppas det är tillfälligt!!!!

Min pålle är ju nästan FRISK :banana: har tömkört å ridit i 2månader (skritt å liiiite trav)...
Bytte stall för 1,5 vecka sen, så hon har varit lite stirrig å vandrat, säkert det som har ryckt upp bogen :(

Morris & Noland dressyr, funkar jättebra! Bra för min tjejs höga manke.

Passir har passat de flesta av mina xx- hästar
De har en ny modell som heter Mastcus Ehning som är hur skön som helst.
/G

På den tiden jag red med engelsk utrustning hade jag en zaldi royal, (hopp) på mitt en fullblod med gigantisk manke. Och min andra fullblodsmärr med normal manke men med superkort rygg hade jag en hubertus flexline hopp. De låg ypperligt.
Numera rider jag på en belgian blue.. Med gigantisk sadel:D och en massa bling bling!:)

Jag har en pfiff amaretto (dressyr) till mitt fbl.
Fick den utprovad på Sh*rpman, men har just insett att den sadeln är högst tillfällig :smirk: (kan ändå inte rida henne för tillfället)
Ligger inte an hela vägen, glider lite till höger och jag tycker dessutom att den är lite lång på hennes VÄLDIGT korta rygg.
Ska INTE åka dit något mer o prova ut sadel iaf...

Har en Morris&Nolan flatback på mitt fullbod. Men har varit lite strul med den, men det är förhoppningsvis ur världen nu. Equiterapeuten har iaf sagt att den modellen följer hennes rygglinje väldigt bra. :)

Känner igen det där med skuldrorna. Har haft flera olika sadlar under de 2 år vi haft honom och han ändrar sig ständigt . Har haft Kieffer både hopp och dressyr , låg kanonbra ett tag sen blev de för trånga. Hade en Griffin allround ett tag den låg perfekt men passade inte mig alls. Sen blev det en Sabre dreyssyrsadel som har legat bra tills för ett tag sen nu släpper den bak och en Hubertus Kosack Comfort flatback hoppsadel som även den släpper baktill. Så jag är ute isadeldjungeln igen.Håller på att prova en Bates Caprilli både hopp o dressyr men har inte fått rätt koppjärn än.Är inte så säker på att den kommer att räcka till över skuldrorna.

kan du fördjupa det där med skuldrorna... jag ska köpa min första sadel... är intresserad, inget påhopp :p (vill inte att det ska tolkas fel)
är det att de breddar sid? eller att de är så smala från början eller vaaad :D

Jag hade Kieffer München hoppsadel, Crown Regal dressyrsadel och senare även en Henri de Rivel allroundsadel på mitt fullblod.

Manken fick gott om plats i alla 3.

kan du fördjupa det där med skuldrorna... jag ska köpa min första sadel... är intresserad, inget påhopp :p (vill inte att det ska tolkas fel)
är det att de breddar sid? eller att de är så smala från början eller vaaad :D

Jag är inte heller någon som helst expert på ämnet men problemet är att de är smala över ryggen och har skuldror som sticker ut vilket gör att många sadlar inte är tillräckligt vida eller att de ligger över och hindrar rörelsefriheten...
Jag har en Crown i dagsläget men den är för vid så jag skulle behöva byta, därav är jag så nyfiken vad andra använder...

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 627
Senast: Roheryn
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
645
Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
270
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka