Sadel Till Frieser?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare farahdibah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 4 142
F

farahdibah

Hejsan!Undrar om det är någon som har en pfiff sadel,såg trevlig ut på bild,tittade även på tietses choice,den såg super fin ut! Vad har ni för sadlar på era friesrar? Behöver lite tips!MVH Ylva:bump:

Sv: Sadel Till Frieser?

jag har provat det flesta på min bla:
crown i flera modeller...bla elisabeth och jessica.
frank baines
röösli
wintec bla. isabell werth
bates innova, bates caprilli
kentaur, olika modeller bla electra
globus clic, globus crincle
prestige (modea tror jag det va)
stubben
o fler märken jag inte kommer ihåg just nu.
sadlar till frieser är svårt. Har ännu inte funnit ngn som vill ligga kvar.
Alla sätter sig rätt fram på halsen typ.

min förra frieser kunde absolut ha wintec isabell werth.

jag funderar på startrekk island (har ej provat)
eller tietse´s choice...
pfiff såk ok men det kändes som ngt saknades på den? svårt o se på en bild typ. Bra pris dock!!

Min hade bates isabell i början och sen wintec isabell och dom låg mkt bra på honom. Tycker tietses choice ser grymt fin ut! spec den med kalvskinn :love:

vart finns det bild på den i kalvskinn? kan du pm:a?

Wit-randje-1.jpg

Har någon hört talas om pfiff fris? Var samma bild som lovell på en sida men försäljaren sa att den hette fris,nån som provat?:banana:

finns till salu i sverige...sadeln pfiff kostar ca 9.900.

Hej

Har en Wellington och en Zaldi till mina hästar. Jag är jätte glad över min Wellington som passar perfekt efter att jag provat många olika märken. Även Zaldi sadeln passar bra.

Jag har funderat på denna sadel istället för fryso... Så någon som testat? Tietses choice har den flexibel bom????????

jag har köpt en tietses choice...
beställde den typ i februari, men har inte fått ngn hem ännu som passat...(den är på igång, kanske nästa vecka) så jag har bara suttit i en sådan ett par ggr, kan inte riktigt svara på så mycket frågor om den än så länge. Men lite kan jag väl svara på om det är ngt du undrar.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
562
Senast: Honey07
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 146
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Freazer
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka