Sadel till Islandshäst med rak rygg

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SaraSv
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 494
S

SaraSv

Behöver tips på sadlar som passar en stor islandshäst med lång, rak rygg!
Har under en längre tid ridit med en bomlös diddi-sadel, men var tvungen att lämna tillbaka den eftersom den bara var lånad.
Fick tag på en annan sadel som passar mig otroligt bra, men då ligger den inte alls bra på hästen. Det glappar i bak...
Kan man fixa glappet med hjälp av paddar och vojlok?
Har dock inte så mycket pengar så jag vill gärna ha tips på lite billigare sadlar..

Sv: Sadel till Islandshäst med rak rygg

Albion Legend K2 eller en Wintec Island bör passa båda är raka och inte superkorta.

Dessutom ligger de bra i pris och är sköna att rida i :d

Du kan aldrig padda upp en sadel för att ligga bra, antingen är den bra eller så passar den inte tyvärr.
Du måste leta vidare för att inte riskera skador på din hästs rygg.

Senast ändrad:
Sv: Sadel till Islandshäst med rak rygg

Varför inte en begagnad Diddi-dyna? Den kostar ju inte så blodigt mycket begagnad (förutsatt att ni trivdes i den alltså!)

Liknande trådar

Utrustning Tips mottages på sadlar som passar maxad cponny Ponnyn har kort rygg och är överbyggd och sadeln åker lätt fram. Har vidd 35 på...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Johannna1
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 313
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31