Sadelfråga

Karuso

Trådstartare
Hur ligger denna sadel?

17929465.jpg

17929463.jpg

17929466.jpg

Relativt dåliga bilder, men kan ta mera.
Första gången jag lägger ut bilder med.... Ha lite översende med det =)

Sv: Sadelfråga

Luftsadlar har ofta en tendens att se ut att ligga "uppe på" hästen innan ryttaren satt sig:)

TS- tycker sadeln ser ut att ligge bra!

rent viddmässigt ser dte okej ut men bossorna ligger ju inte längsmed ryggen utan står rakt ut...

hur ser det ut när du sitter i den? om det är likadant då behöver du en sadel som inte har så platta bossor.

Svårt att se, men du har inte gjorden spänd, va? Spänn gjorden och ta nya bilder! :bump:

Luftsadlar är så lätta så det brukar bli så att det klappar lite bak. man ska sitta i dom och rida för att se hur dom egentligen ligger. Min Bates ligger oxå lite så. men ligger toppen när man rider och glappar inte alls det minsta. "vanliga" sadlar är ju lite tyngre, så dom brukar ligga bättre om man bara lägger på dom.

Bossorna ligger an när man sitter i sadeln och rider. Den glappar inte bak vid ridning och hästen trivs bra i sadel.

Men vidden ser okej ut? Inte för smal eller för Vid?

Kan ta bilder i morgon hur den ser ut fastspänd och efter ridning

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 129
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka