Sadelhjälp

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjäril
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 651
F

Fjäril

Jag har en häst där Morris & Nolan's goldcollection dressyrsadel ligger perfekt på.
Problemet är bara att jag klarar inte av att rida i de sadlarna då jag är rätt lång (178 cm). Har provat och det gick inte alls.

Så till frågan.
Vilka sadlar tror ni skulle passa lika bra istället. Albion kanske? Vilken Albion modell? Cliff Barnsby? Jeremy Rudge?

Tack på förhand.

:bow:

Sv: Sadelhjälp

Vad har du provat för sitsstorlek? Du kanske får gå upp någon tum och testa? Jag har en kompis som är typ 176 och hon sitter bra i sin M&N...

har provat 17 och 18" dock blir 18 för stort för rumpan...
Sen trivs jag väl inte överlag i den sadeln heller :p

testa Albion!
jag hade sadelutprovare ute för ett tag sen och fick en M&N gold collection utprovad till min häst, testade även en albion som enligt utprovaren låg exakt lika bra på min häst som M&N. vet dock inte vad modellen på albionsadeln hette.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
686
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Behöver ha hjälp med förslag till sadlar jag kan prova. Har varit till sadelprovare som tyckte sadeln på bilden passar bra. Men inser...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: Freazer
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 969
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 672
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka