sadelkammare = ont om plats???

Matten

Trådstartare
Ni som har hästtransport med sadelkammare som liksom är inne i släpet (fast man får hämta sadel mm. utifrån), och som också brukar ha inbyggda krubbor på det utrymmet...nån som fattar :confused: ??? Finns väl mest i nya släp. Hur funkar detta? Blir det inte väldigt trångt där framme, och är inte oftast sadelkammaren på vänstersidan där man ju vanligtvis lastar (1 häst)? Tänker köpa ett nyare släp, men kan inte bestämma mig...vill gärna ha sadelkammare, men kanske inte på bekostnad av utrymmet inne i släpet?
Mvh Matten

Sv: sadelkammare = ont om plats???

Har lastat min pålle i sånt släp(böckmann comfort) dock ej mitt!! Inga problem, fanns gott om plats för han, nu är han visserligen "bara" ponny(havreflinga!) så han tar ju inte jättestor plats men hon lastade sina stora hästar där och jag upplevde inte att de blev trångt. Min pålle älskade :love: att åka i de släpet och nu vill han ha ett sånt i julklapp fast hans matte har inte råd att ge honom de :angel: :p

Det finns ju alltid så att du kan välja till en sadlelkammare som sitter framtill på transporten. :)

Jo, det finns det ju och det är ju rätt smart, men kan de inte göra dem lite snyggare... :D ? Gillar för tillfället (?) Böckmansläpen, men det verkar som att de som jag skulle kunna ha råd med bara har såna där "intryckta" sadelkammare (integrerade hette det kanske?). Platsen för hästarna är säkert inget att klaga på, men om man ska stå och tränsa mm. verkar vara bökigt!?
Mvh. Matten

Kanske bara jag som är klen, men sadelkammare fram på transporten är himla osmidigt, tungt när man vevar upp/ner släpet på bilen osv. Satsade iaf. på ett tävlingsskåp när jag köpte mitt andra släp. Fick plats med två ponnier och släpet framför.

Jag har en Ringo star ifrån Star trailer årsmodell -04. Den är Mycket stor och rymlig. Stor bra sadelkammare där man får plats med det mesta. Sen inne hos hästen så är det en foderhylla där man kan har hö, täcken mm! MAN har en liten rullgardin (i kraftig plast) eller vad man ska kalla det som man rullar ner så hästen inte kommer åt fodret! Hästarna har mycket stor och rymlig plats där de står och man har det även stort och rymligt framför hästarna innan hyllan börjar! Ett mycket bra släp som vi är väldigt nöjda med! Innan vi köpte detta så kollade vi runt på massor av olika släp. Till slut stod det mellan Boj Bravo 216S och denna, men till slut så valde vi då Star istället!

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag snart få tag på ett "nytt" släp, mitt gamla är är sålt (de hämtar det i slutet på månaden), och jag vill inte vara utan...
Svar
5
· Visningar
1 107
Senast: Mahogney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår