sadelproblem

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare red_devil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 551
R

red_devil

hej hej.

Jag har funderat på att byta ut mina 2 sadlar, hopp och dressyr.
dom ligger OK på pållan, liggar still m.m. men (jag vet inte vad det heter..) lixom mellan manke/ryggraden när sadeln ligger är det nå välldigt lite mellanrum, specielt när man rider+ att dressyrsadeln är ngt trång.....

Vad beror det på?? Har ninå tipps på sadlar som kommer upp lite och inte kostar allt för mkt.

:bump:

Sv: sadelproblem

Det låter som att du har så pass lite koll på det här med sadlar (det är ett ganska svårt kapitel b.t.w) att du borde lita helt till en bra sadelmakare/utprovare att prova ut en ny sadel till din häst och dig. Laborera inte helt på egen hand. Det kan och blir oftast fel, hästen kan få skador om det inte passar och du får punga ut mycket mer pengar i slutändan, än vad du fått göra om du tar hjälp.

MVH Asmodeus

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
4 006
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 486
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 880
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning heter de så, alltså en sadeln med bom som formar sig efter hästen, tänker inte på utbytbar bom som wintec har Nå i alla fall. Funderar...
Svar
2
· Visningar
4 302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka