Sadelstoppning

Kilroy

Trådstartare
Om en sadel glider bakåt när man rider men i övrigt ligger bra, kan det åtgärdas genom annorlunda stoppning? Har provat en stübben lancelot som jag tycker mycket om och som ligger jättebra på hästen men den glider bak när jag har ridit en stund.

Sv: Sadelstoppning

Jovisst finns det en möjlighet att det går att fixa till, men då måste du prova sadeln i samråd med sadelutprovare och sadelmakare.

Sv: Sadelstoppning

Om den inte ligger still på hästen kan den väl inte ligga bra, eller? Jag skulle be en diplomerad sadelmakare kolla sadeln.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 668
Senast: morgaine
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 203
Senast: super
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1... 2
Svar
27
· Visningar
2 353
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka