• Western
  • Trådstartare Trådstartare stoffe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 237
S

stoffe

Kan någon ge mig lite info om vad det är fär beteckning p´å en westernsadel som passar en lite knubbig häst med kort rygg. Är det full quarter bom som är den bredaste osv.

Semi quarter bom = Smal bom
Quarter bom = Normal bom
Full quarterbom = Vid bom
Extra full quarterbom = Extra vid bom

Det finns även sadlar med speciell arab-bom som passar hästar med kort rygg och breda bogar.

Om din häst är bred, kort och lite svankig så vet jag en supersadel som kan tänkas passa. Märket heter "Double C". En mycket bra sadel till ett jättebra pris!

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 537
Senast: Idaw83
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka