sadlar och bett!?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Moorice
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 787
M

Moorice

* Hur vet man om en sadel sitter bra? Hur ska den sitta? Vad ska man tänka på när man köper en sadel?

* nuförtiden ser man hundratals olika bett, vanligt tvådelat, tredelat, eggformat! hur ska man välja ett bett till en häst? och vilken sort träns ska man välja?

tacksam för svar =D

Sv: sadlar och bett!?!

Jag åker till sadelutprovare 2 ggr/år, läser även allt jag kommer över om hur sadlar ska ligga o inte ligga.

Är du osäker så prata med din tränare om du har nån eller nån annan erfaren person i din närhet, som vet hur din häst är osv...

Fast det kanske inte var riktigt det du ville veta, men jag tycker det är bäst så! Att man pratar med någon erfaren som SETT hästen och vet hur den är osv. Än att okänt folk på internet sitter och skriver vad de tror skulle passa och så är det totalt fel för hästen!

Jag vill gärna lära mig själv ;) det är det jag är te efter :idea: hehe men tack iallafall..det handlar nog om erfarenhet..och med 15 årar så kanske man är för ung..vad vet jag..men om någon har tips så ;)

Sök lite här på forumet så kan du läsa till dig enmassa! Jag ska leta upp två trådar som du kan läsa igenom :) Vänta fem minuter bara ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
333
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31