Bukefalos 28 år!

Sadlar som är lika Santa Cruz Jean Luc?

ylvalill

Trådstartare
Jag är på jakt efter en sadel till min unghäst som snart ska ridas in. Sadelutprovare kommer att anlitas, men jag vill gärna ha lånat ihop ett antal sadlar tills dess som verkar ligga ok på min häst, för att öka på chanserna att vi hittar någonting bra.

I helgen fick jag testa en Santa Cruz Jean Luc (17,5, extra wide) som verkade ligga rätt bra. En sådan kommer alltså vara aktuell att testa. Det jag är nyfiken på är om det är någon som vet någon sadel som liknar denna i bommen som också kan vara aktuell att testa? Har hört att Santa Cruz sadlarna är relativt smala i bommen, så att extra wide av dessa sadlar kanske inte motsvarar en jättevid bom i ett annat märke, nån som vet om det stämmer?

Jean Luc verkar inte finnas i Santa Cruz modellprogram längre, nån som vet om den har ersatts av någon annan modell, och om denna i så fall är liknande i bommen?
 

Liknande trådar

Utrustning SJÄLVKLART ska vi prova sadel noga om/när det blir aktuellt med nyköp och kommer naturligtvis inte att köpa nåt baserat på att nån...
Svar
0
· Visningar
536
Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
2 873
Utrustning Finns det någon som har samma bekymmer med sadel och lyckats lösa det? Har en Welsh Cob/arab med kort rygg. Hon är som en tunna över...
Svar
3
· Visningar
1 807
Senast: mily
·
Utrustning Hej, Vet att det finns en miljard sånahär trådar, har läst de flesta gamla men är fortfarande lite villrådig. Har kontakt med en...
Svar
6
· Visningar
2 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp