• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare knasenknas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 718
K

knasenknas

när tycker ni det är dags att byta sadel?
är det någon som har bildexempel? :banana:

Sv: sadlar??

beror ju på varför man ska byta sadel....

så fort sadeln inte passar hästen längre ska man byta....
eller om ryttaren tex får för långa ben för sadeln....

tant agda skrev:
beror ju på varför man ska byta sadel....

så fort sadeln inte passar hästen längre ska man byta....
eller om ryttaren tex får för långa ben för sadeln....

jag menar när man ska byta sadel pga slitning på sadlen.

jaha....ja de beror ju lite på var sadlen e sliten....det mesta går ju å laga....

När bommen går sönder är det ju bra att byta.....
Annars får man ju bedöma det själv... Jag vill ju t.ex. inte ha en sadel där färgen har slitits av eller har fått repor som inte går att putsa bort. Men det beror ju på vad man använder sadeln till... Jag ska väl ut på tävlingar snart med min unghäst (tävlade mycket innan) och då ska man se snygg och prydlig ut, inte missmatchade grejer sm är missfärgade... Men det är ju jag det.

Har du en sadel som passar så byt inte. Om det inte är så att du vill ha en annan typ av sadel förstås.

Jag tycker absolut inte det gör något om sadeln är sliten. Repor syns ju inte när du sitter i den ;) Dessutom blir sadlar skönare och skönare ju längre de används.
Jag tycker faktiskt en väl använd sadel är finare än en sprillans ny, som är stel och oinriden.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 093
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 869
Senast: Görel
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
909
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka