• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Labero
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 908
L

Labero

Jag ska köpa nya sadlar till min häst, en dressyr och en hopp. Inte för att de jag har ligger särskilt dåligt eller så men jag sitter som en kråka framförallt i allroundsadeln jag har nu. Så min fråga är nu, Vad ska jag titta efter för sadlar? De får kosta mellan 10-20000 tillsammans.

Sv: Sadlar

Hej! jag har nyss köpt en sadel till mitt varmblod. dock en allround, pga att jag ej hade råd att köpa två, men jag har en globus loke och är JÄTTE nöjd med den! super skön att rida i och ligger jätte bra och stilla på min häst!!:banana: märket finns naturligtvis i dressyr och hopp me. min kostade 6,300 ny. så dom är inte så himla dyra för mycket bra sadel och kvalitet!! hoppas du hittar det du söker!! :)

horsepower skrev:
Hej! jag har nyss köpt en sadel till mitt varmblod. dock en allround, pga att jag ej hade råd att köpa två, men jag har en globus loke och är JÄTTE nöjd med den! super skön att rida i och ligger jätte bra och stilla på min häst!!:banana: märket finns naturligtvis i dressyr och hopp me. min kostade 6,300 ny. så dom är inte så himla dyra för mycket bra sadel och kvalitet!! hoppas du hittar det du söker!! :)

Det låter bra det! Jag har sneglat lite på de sadlarna. :bow:

Vet ju inte vad du har för häst, men jag har en Prestige Golden Star (hopp) och en Kieffer Action (dressyr). Kostar typ 26000 sammanlagt nya men jag köpte bägge begagnade men i fint skick och gav sammanlagt 12500. Lycka till!

Hur ser hästen ut i ryggen?
Högställd eller överbyggd?
Rak eller svängd rygg?
Kort eller lång rygg?
Är sadelläget och sadelgjordsläget matchat?
Bred eller tunn rygg?
Hög eller låg manke?

jag köpte två globus sadlar till min ponny eftersom han inte har någon manke ALLS och är jättebred över ryggen! Dem ligger superbra och är riktigt snygga, tycker ja iaf!:angel: hehe en dressyr o en hopp! plus att dem är betydligt billigare än andra fast att det är fin kvalitet och allt är i läder! dem finns i allraound, hopp och dressyr i många olika modeller.

Vad jag har hört är de dem ända med bomvidd upp till 38!!
Alltså ett tips till er som har hästar med breda ryggar!:idea:

www.globussport.se

Polly_Mulle skrev:
Hur ser hästen ut i ryggen?
Högställd eller överbyggd?
Rak eller svängd rygg?
Kort eller lång rygg?
Är sadelläget och sadelgjordsläget matchat?
Bred eller tunn rygg?
Hög eller låg manke?

Hmm, jag vet inte riktigt vilket jag ska svara här. Mittemellan?!
Rak
Lång
Ja
Mittemellan
Normal

Labero är väldigt "normal" men med ganska rak rygg. Jag tror att det kan bli ganska enkelt att hitta sadlar som passar till honom.

Jag ångrade mig, han är högställd.

Här är en gammal bild men med sadeln jag har nu.
050425Labero.jpg
[/IMG]

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 575
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka