• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lajke
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 442
L

Lajke

Hej hopp! :D
Kan någon beskriva för mig vilka sadelfärger det finns? ^^ Och vilken sadel har ni och/eller vilken tycker ni är bäst? ^^
Gärna bilder :D

Sv: Sadlar

Åhå, det finns massa olika färger och nyanser! Sök efter sadlar på internetbutiker eller något och se hur mkt de varierar i färger.

Okej ^^ Men vilka är "grundfägerna" då?

Svart, brun...?

Det finns svarta, mörkbruna, något ljusare bruna, cognacsbruna, oxblodsbruna, fugde-färgade, londonfärgade, så grundfärger är svårt att svara på... Men svart är enkelmatchat och mörkbrunt är också hyfsat lättmatchat!

Okej ^^

Jag försöker få till ett dokument där jag har så många sadelfärger som möjligt, men jag fattar inte vad londonfägad är?!

(woops :O)
Ska försöka hitta så många fäger som möjligt, tycker det är kul att kunna :angel: :rofl:

Vad är Flatback då? Och vad betyder tex "allround MOT hopp"? :confused: :o

fäger; svart, brun tabacco, röd(-brun), sen vet jag ej mer färger..

själv tycker jag att pessoa sadlar är fina:love:

flatback är när "ryggstödet" (kom inte på ngt bättre ord)
är rakt istället för runt..

allround mot hopp eller dressyr är allround men lite mer åt det ena hållet.. jag vet egentligen inte den egentliga betydelsen..

jag t.ex har en allround mot hopp med typ "mellan flatback" vet egentligen inte om det är vanligt eller flatback..

Okej ^^
Men man har alltså bara Flatback(De är så HIMLA snygga :love: ) för att det ska vara fint? ^^

Nu ser man ju inte hela sadeln men den är i mörk Tabacco (som för övrigt är till salu:angel: hehe )
DSC04049.jpg

:love: :love: :love: VILKEN POLLE!!!
Så underbart vacker :D

Sadel är också fin XD

Jepp det är min och min systers (bilden)
Hon är imp.holland, född 01 och är efter Pierrot-Riyocha-Welt Hit II och hon heter Ushi.

Sorry missade tobacco, mörk tobacco och vid närmare eftertanke missade jag Newmarket och New Tan och Sherry också... :D Färger dessa färger... :D

Svart är ju klart den allra vanligaste färgen, men sedan finns det ju en massa andra färger som redan nämts. Det är väll en smaksak vad man vill ha för färg till sin häst. Själv tycker jag att min fux passar bäst i brunt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 147
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
266
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka