Sadrl som liknar Prestige Paris d?

zarmino

Trådstartare
Hej!
Min häst har haft en utprovad Prestige Paris D hos förra ägaren, men jag behöver en med ullbossor och inte paneler då jag är rätt tung. Vad finns det för märken och modeller som liknar den sadeln men med ullbossor?
 
Hej!
Min häst har haft en utprovad Prestige Paris D hos förra ägaren, men jag behöver en med ullbossor och inte paneler då jag är rätt tung. Vad finns det för märken och modeller som liknar den sadeln men med ullbossor?
Kolla efter Prestige Paris D W, jag hade en sådan till en tidigare häst och den är ullstoppad. W står för wolle.
 
Går det inte att få prestige både med ull och permanent panel?
Jo, kanske det, men har inte riktigt råd med en ny! Begagnat har jag bara hittat med permanent panel. Nackdelen är att jag behöver 18 tum, så är inte helt lätt att hitta begagnat.
 
@zarmino
Prestige Meredith är utvecklad med Paris som bas och den finns också att få som ullstoppad.

Det går att skicka iväg sadeln och byta till ullpaneler om du skulle hitta någon lämplig begagnad Prestige med latex. Vi gjorde det med en av våra och det blev inte så dyrt. :up:
 
@zarmino
Prestige Meredith är utvecklad med Paris som bas och den finns också att få som ullstoppad.

Det går att skicka iväg sadeln och byta till ullpaneler om du skulle hitta någon lämplig begagnad Prestige med latex. Vi gjorde det med en av våra och det blev inte så dyrt. :up:
Var skickade ni då? Till Prestige eller till en sadelmakare?
 
Var skickade ni då? Till Prestige eller till en sadelmakare?

Tog hjälp av en återförsäljare så den blev skickad till Prestige i Italien så de bytte på fabriken och även värmde om bommen då även det behövdes till nya hästen.
Hör med din närmaste återförsäljare så kan de säkert hjälpa dig vidare. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: Jeps
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 625
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 589
Senast: jemeni
·
Utrustning Hej! Jag har googlat och sökt i forumet men inte hittat något svar på min fråga, men finns det någon tråd dom tar upp specifikt denna...
Svar
5
· Visningar
1 211
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp