Säga till andras barn på skarpen?

Sv: Säga till andras barn på skarpen?

Missade du "Om det inte är nödfall förstås" med flit? Dock hade jag föredragit om personen sagt till mig först, om jag nu inte skulle märkt av det.
 
Sv: Säga till andras barn på skarpen?

Ja jag låter givetvis mina barn terrorisera och tortera djur.
 
Sv: Säga till andras barn på skarpen?

Och det skrev jag var någonstans att du gör?

Apropå armtagandet skrev du att "Framför allt mitt ena barn upplever oönskad kroppskontakt med främmande/bekanta som ett stort övertramp i hens personliga sfär."

Och på ämnet armtagande och personliga sfärer o.s.v. så kan ett barn som är väldigt närgånget mot en hund (exempel: trådstarten) också betraktas som ett övertramp in i en personlig sfär (hundens).

Alltså: Ett tillfälligt övertramp i barnets personliga sfär kan alltså bespara barnet det betydligt större lidande som skulle drabba såväl barnet som alla andra inblandade i händelse av att hunden skulle lacka ur. För barnets skull är det således rimligt att ge blanka fan i dess personliga sfär.

För egen del: Jag hade gjort samma sak som TS, alternativt tagit hunden och gått. Nu har min hund en tusen mil lång stubin och älskar både barn och nära kroppskontakt, men vill man inte - och detta är en referens till TS bekant - få sitt barn taget i armen och rutet åt så får man faktiskt ta lite ansvar för sin avkomma när (och jag skriver när, för som förälder finns det inget om - isf. får man lägga iPhonen åt sidan och göra om-göra rätt) man märker att andra runt omkring börjar säga ifrån, annars får man ju liksom skylla sig själv lite.
 
Sv: Säga till andras barn på skarpen?

Jag skrev ingenting om hundar utan om att säga åt/ta i barn i allmänhet. Detta för att situationen som beskrivs i TS aldrig skulle hända med mitt barn.
Varför inte säga till föräldern istället, om hen nu är så ouppmarksam?

Och jag skrev att det givetvis inte gäller i en nödsituation. Att bli biten av hund skulle kunna vara en nödsituation.
 
Sv: Säga till andras barn på skarpen?

Missade du "Om det inte är nödfall förstås" med flit? Dock hade jag föredragit om personen sagt till mig först, om jag nu inte skulle märkt av det.

Nej jag missade inte med flit utan jag relaterade bara till den sv TS beskrivna situationen, som ju i sig är jättekonstig med föräldrar som totalt ignorerar det som händer o sen blir fly förbannade.
 
Sv: Säga till andras barn på skarpen?

Kl

Alltså, vanligtvis skulle jag aldrig ta tag i något barn, men när föräldern uppenbarligen är helt väck och det kanske inte finns tid att ställa sig och ropa på samma förälder hade jag också lagt en hand runt armen för att få bort barnet från hunden.

Det kanske kan anses hårt eller integritetskränkande eller så, men det är å andra sidan inte trevligt för ett barn att bli bitet och det är inte trevligt för hunden att hamna i det läget där den behöver bita. Då är det betydligt mindre obehagligt, läskigt och smärtsamt att någon säger ifrån.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 776
Senast: jemeni
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 131
Övr. Barn Frågeställning enligt rubriken. Mina barn är så stora nu att det är mer regel än undantag med kompisar på besök i huset. Det börjar...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 213
Senast: startpompe
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 560
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp