Säkerhetsväst eller inte? Vad väljer du och varför?

Rider utan väst. De skador jag fått hade västen inte gjort någon skillnad (brutna armar och ben). Började med ryggskydd från komperdell när jag började hoppa min unghäst. Den är liite för lång och tar i sadeln + att jag tycker att jag blir lite osmidigare. Tänkte jag ska prova igen och funderar på en airbagväst.
 
Rider alltid med väst. Numera ett Komperdell ryggskydd. Bestämde mig för att alltid rida med väst efter att jag åkte av en ”bombsäker” häst (135 cm islänning) på en provridning, utan väst. Hamnade på en isfläck och bröt revbenen. Det var så himla onödigt. Jag tycker min Komperdell är bekväm att rida i. Märker den knappt när jag sitter i sadeln.
 
Som rubriken lyder.

Rider du med säkerhetsväst?

Rider du inte med säkerhetsväst?

Varför? 😊
Jag har två säkerhetsvästar. En level 3 och en level 2.
Jag har använt level 3 västen kanske 5 gånger. Den är stel, otymplig och jag känner mig som en michelingubbe.
Level 2 västen använder jag i perioder. Den är mycket smidigare men jag är uppväxt utan väst så har inte fått in rutin på att använda den. Försöker ha den när jag ska hoppa.
Men nu har jag skaffat unghäst som ska ridas in så nu kommer jag försöka använda båda västarna mera.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag tänkte köpa en värmeväst som man laddar upp med usb. Men så blev jag osäker på om det kommer funka med en skydds/säkerhetsväst...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Frauk
·
Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: __sofia__
·
Utrustning Behöver hjälp här, har en fruktansvärt obekväm skyddsväst (säkerhetsväst) och behöver köpa någon bättre. Någon som har tips på vad jag...
Svar
3
· Visningar
490
Senast: __sofia__
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
485
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp