Säljaren stack med hunden efter betalning

Y

yvi63

För att göra en lång histori kort:Min bekant jobbade som extrainsatt väktare på en soc.kontor.En kvinna kommer in som blivit vräkt.Med sig har hon en Schäfer.Hon begär hjälp fr.soc. för boende.Hon får inget hjälp sover 2 nätter utanför soc.kontor.När väktaren kommer till sitt jobb 3:e dagen säger han till kvinnan att han kan hjälpa henne med hunden tills hon får ett boende.Hon går med på det och framför soc.assistenten kommer väktaren och hon överens om att hon får åter hunden såfort hon har ett boende.

Väktaren tar hunden hem.Efter 2 dagar ringer kvinnan till honom hur hunden mår och att hon har funderat hon vill nog sälja hunden och undrar om väktaren kan/vill köpa det?

Han tycker synd om hunden och ringer mig och berättar hela situationen samt att hunden är till salu.Jag träffar hunden och säger ok jag köper vovven för att rädda honom fr gatulivet...Går med hunden till läkare kollar upp hundens chip,hunden är chipad men det finns ingen ägare registrerad på det!?Jag även vaccinerar hunden och köper fästingmedel.

Kvinnan ringer och undrar när kan vi göra upp köpet,hon vill också att jag hämtar några bilder som minne från hunden.Vill mötas ute i en park.Jag ber min bekant-väktaren och min äldre dotter följa med.Hon verkar ledsen stissig och frågar om jag har pengarna med mig.Jag överlämnar bilderna och pengarna till henne och jag väntar att hon ska ge mig hundens papper.Jag har ett utskrivet köpekontrakt med mig och vi går mot bänken för att sätta oss och skriva.Hon vill leka lite med hunden,kopplar bort kopplet och börjar springa mot skogen.Hunden följer efter och på ett ögonblick både mina pengar och hunden är borta...Ringer polisen och anmäler händelsen.

Då hon är hemlös kör jag runt flera timmar på kvällen i hopp om att hitta henne.Jag ser henne till slut,ringer polisen.Polisen kunde inte ta ifrån henne hunden pga avsaknaden av köpekontrakt så dem lät kvinnan och vovven ligga kvar på gatan,åklagaren gav inte grönt för omhändertagande av hunden.Åklagaren måste varit djurvän va??Mitt hjärta blöder för den vackra och söta vovven,meningen var att jag skulle rädda honom ju.Jag strunter i pengarna men jag kan inte strunta i att hunden ligger ute nånstans på gatan med den galna kvinnan som på 3 år blev vräkt 3 gånger och bor på gatan.

Polisen upplyste mig att eftersom det är sommar jag får vänta minst 3 mån.tills något händer.Helt otroligt,jag är helt slut har inte ätit ellr sovit efter detta:cry:

Vad ska jag göra??Ska jag skicka in en nyregistrering till Jordbruksverket med chipnummer?Ska jag sitta med armarna i kors medan hunden sover ute med den galna kvinnan?? :confused:
 
Sv: Säljaren stack med hunden efter betalning

Märkligt, en liknade händelse beskrevs på vovve.net häromdagen, då var det väktarens fru som skrev att de tagit hand om hunden, tagit den till vet o vaccinerat den, samt försäkrat den.
Det blev så mycket tjafs så att tråden raderades.

Men utifrån det du skriver så kan Polisen inget göra.
Huruvida åklagaren är djurvän eller inte är oväsentligt då inte denne heller kan bryta mot Svea Rikes Lag.

Du kan inte göra någonting eftersom du inte har något papper på att hunden är din, dvs ett påskrivet köpekontrakt.
Huruvida det är lagligt eller inte att du reggar dig hos JBV vet jag inte, o andra sidan har den registreringen inget att göra med vem som faktiskt äger hunden.
 
Sv: Säljaren stack med hunden efter betalning

Hunden till läkare..:cool:

Såg också historian på vovve, tror inte att den är sann.
 
Sv: Säljaren stack med hunden efter betalning

Det enda som gäller som "ägarbevis" är ett köpekontrakt, inget annat. Ägarreg hos SKK för renrasiga hundar är inte heller något ägarbevis.

Du äger inte hunden helt enkelt, även om du gett "säljaren" pengar. Hon kan ju hävda att du gav henne pengar för att vara snäll.

Sen kan väl jag tycka att det är lite märkligt när någon ömmar för att hunden sover utomhus och ligger sömnlös över det, men skiter i att kvinnan gör det. Jag hoppas kvinnan får hjälp att reda upp sin situation.
 
Sv: Säljaren stack med hunden efter betalning

Människan har ett val.Hur hon lever kan hon påverka men det kan inte hunden göra.Jag tycker inte synd om personer som blivit hemlösa pga missbruk,ingen som tvingade alkoholisten att dricka eller narkomanen att ta sprutan väl?Den som ger sig in i leken får leken tåla även om det innebär att ligga ute på gatan!NEJ jag har definitivt inget sympati för dessa människor.
Däremot hunden och alla andra djur har jag sympati för.Efter att jag har jobbat i RSPCA i 20 år och nästan alla mina överblivna pengar har jag gett till olika djurskydd så jag anser mig rätt att ha en åsikt vilka av dem tycker jag synd om.Det är inte synd om missbrukarna som misshandlar,rånar,gör bedrägeri för att kunna ha sin dagliga dos.Det är synd om deras fruar,makar,barn husdjur och alla andra som råkar illa ut för dem.Det är min åsikt och det står jag för.
 
Sv: Säljaren stack med hunden efter betalning

Mitt hjärta blöder för den vackra och söta vovven,meningen var att jag skulle rädda honom ju.:

Mitt tips är som vanligt att aldrig "rädda" en hund med pengar. Vare sig från puppy mills eller från personer som ovan, påhittade eller ej.
 
Sv: Säljaren stack med hunden efter betalning

Det du kan göra är att försöka få tag på kvinnan och prata med henne. Väktaren kunde ju ta hunden från henne med löftet att den ska få det bra. Kanske sitter hon snart utanför Soc. kontoret igen.
 
Sv: Säljaren stack med hunden efter betalning

Däremot hunden och alla andra djur har jag sympati för.Efter att jag har jobbat i RSPCA i 20 år och nästan alla mina överblivna pengar har jag gett till olika djurskydd så jag anser mig rätt att ha en åsikt vilka av dem tycker jag synd om.Det är inte synd om missbrukarna som misshandlar,rånar,gör bedrägeri för att kunna ha sin dagliga dos.Det är synd om deras fruar,makar,barn husdjur och alla andra som råkar illa ut för dem.Det är min åsikt och det står jag för.

Ordagrant det som stod på vovve, hur skall du ha det, är du frun?

Människan har ett val.Hur hon lever kan hon påverka men det kan inte hunden göra.Jag tycker inte synd om personer som blivit hemlösa pga missbruk,ingen som tvingade alkoholisten att dricka eller narkomanen att ta sprutan väl?Den som ger sig in i leken får leken tåla även om det innebär att ligga ute på gatan!NEJ jag har definitivt inget sympati för dessa människor.
.


Ditt mäniskoförakt är skrämmande, kan bara hoppas att du blir spärrad här oxå!
:devil:
 
Senast ändrad:
Sv: Säljaren stack med hunden efter betalning

Jag hade uppfattningen att Sverige är ett fritt land där man kan framföra sina åsikter.Alla kan inte dela åsikt tack och lov.Spärrad för sin åsikt var man i kommunistländer,klart om Sverige är det - så blir jag spärrad här också...
 
Sv: Säljaren stack med hunden efter betalning

Hunden har aldrig varit vaccinerad.Det gjorde däremot jag under tiden som tur det var.Jag lyckades även med en fästingbehandling.
 
Sv: Säljaren stack med hunden efter betalning

Jag hade uppfattningen att Sverige är ett fritt land där man kan framföra sina åsikter.Alla kan inte dela åsikt tack och lov.Spärrad för sin åsikt var man i kommunistländer,klart om Sverige är det - så blir jag spärrad här också...
Men nu får du väl ta av dig din extremt dåliga attityd.

Klart det är ett fritt land, men det du syftar på handlar om publicistisk frihet.
På fora av olika slag så får man inte bryta mot laagen, o man får sätta uppliknande.
Forumsägaren är ansvarig utgivara.
 
Sv: Säljaren stack med hunden efter betalning

Javisst forumsägaren är ansvarig utgivare,peka på felet som jag gjorde i mina skrivelse är du snäll !Att jag har en annan åsikt än du ?Att du brinner för socialt utslagna och jag tycker synd om deras husdjur istället ?Så det är att kalla "extremt dåliga attityd" i din ordbok ? ?
Då du måste ha levt i ett bubbla välkommen ut i samhället och ta reda på vad extremt dåligt attityd betyder.För exemplar finns det gott om tyvärr men jag anser inte att jag är en av de...
 
Sv: Säljaren stack med hunden efter betalning

Ordagrant det som stod på vovve, hur skall du ha det, är du frun?

Jag vet inte vad som är skrivet på vovve,historien har jag enbart skrivit ner här,däremot har många människor varit och är involverad i detta så kanske ngn annan skrev om det tidigare.Vilken fru du menar?Jag är skild.
 
Sv: Säljaren stack med hunden efter betalning

Människan har ett val.Hur hon lever kan hon påverka men det kan inte hunden göra.Jag tycker inte synd om personer som blivit hemlösa pga missbruk,ingen som tvingade alkoholisten att dricka eller narkomanen att ta sprutan väl?Den som ger sig in i leken får leken tåla även om det innebär att ligga ute på gatan!NEJ jag har definitivt inget sympati för dessa människor.
Däremot hunden och alla andra djur har jag sympati för.Efter att jag har jobbat i RSPCA i 20 år och nästan alla mina överblivna pengar har jag gett till olika djurskydd så jag anser mig rätt att ha en åsikt vilka av dem tycker jag synd om.Det är inte synd om missbrukarna som misshandlar,rånar,gör bedrägeri för att kunna ha sin dagliga dos.Det är synd om deras fruar,makar,barn husdjur och alla andra som råkar illa ut för dem.Det är min åsikt och det står jag för.

Du vet ju uppenbarligen ingenting om vad som gör att man blir hemlös/missbrukare. Jag har ingen sympati för sådana ignoranta människor som dig.
Att ha jobbat för RSPCA i 20 år ger dig knappast någon som helst insikt i det komplexa i hemlöshetsproblematiken eller missbruksproblematiken.
 
Sv: Säljaren stack med hunden efter betalning

Den som skrev på vovve använde de flesta formuleringar exakt som dina o påstod sig vara väktarens fru, dessutom hade denne oxå arbetat i 20 år på RSPCA.

Så jag tror nog oxå att hela historien är uppdiktad.
 
Sv: Säljaren stack med hunden efter betalning

Hunden har aldrig varit vaccinerad.Det gjorde däremot jag under tiden som tur det var.Jag lyckades även med en fästingbehandling.

Hur vet du den aldrig varit vaccinerad.
Lyckades med en fästingbehandling? Var det så svårt eller vad?


Tycker också denna historien är konstig.
 
Sv: Säljaren stack med hunden efter betalning

Har det hänt här i sverige eller pratar vi om ett annat land?
Hur gjordes fästing behandlingen? #nyfiken#
 
Sv: Säljaren stack med hunden efter betalning

Javisst forumsägaren är ansvarig utgivare,peka på felet som jag gjorde i mina skrivelse är du snäll !Att jag har en annan åsikt än du ?Att du brinner för socialt utslagna och jag tycker synd om deras husdjur istället ?Så det är att kalla "extremt dåliga attityd" i din ordbok ? ?
Då du måste ha levt i ett bubbla välkommen ut i samhället och ta reda på vad extremt dåligt attityd betyder.För exemplar finns det gott om tyvärr men jag anser inte att jag är en av de...
Det här inlägget är ett typexempel på dålig attityd.
Vilken verklighet jag lever i har inte så mycket med tråden. Men de som känner till mig härinne sitter förmodligen o skrattar ihjäl sig åt dina kommentarer om mig.
:angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Bevittnade idag en tråkig sak. Var på stan och handlade med min sambo. När vi gick på gågatan så noterade jag att det satt en...
Svar
13
· Visningar
1 128
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp