Bukefalos 28 år!

Sämsta ridlektionen i mannaminne

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade vi lite galopparbete över bommar på schemat med en upphöjd bom i varje hörn och en i mitten längs med medellinjen. Där var det tänkt att vi skulle rida runt på volter och åttvolter i galopp och byta galopp över bommen på medellinjen.

Tyvärr är jag fortfarande lite förkyld och orken är på en låg nivå. I traven flåsade jag som en hel blåsbälg och det blev inte mycket av någonting då kroppen kändes matt och orkeslös.

Hästen jag fick var en ny bekantskap, ganska trevlig sådan också och visst tog vi oss över bommarna flera gånger men det blev mycket vilande för oss mellan varven.

Suck, känner mig som värsta loosern ever. Nästa vecka får jag banne mig vara frisk och då ska det ridas ordentligt.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har haft semester i snart fyra veckor och mest bara blivit deppig. Det här med semester är verkligen ingenting för mig. :( Jag känner...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Från ridlycka till hopplycka till otillräcklighetskänslor... Tja, nån gång måste ju vågen vända, eller hur?... Kvällens första lektion...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen tänker jag att jag kanske borde bekymra mig lite mer över att jag är så enormt medtagen dagen efter veckans två ridlektioner...
Svar
0
· Visningar
225
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Terminens hopplektioner börjar med markarbete, och det var dags för en markarbeteslektion. Jag stod trevligt nog uppskriven på Laroko...
Svar
0
· Visningar
252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp