Särintressen får inte styra skattesystemet

(Göteborgs-Posten)
Agneta Wulf, tf ordförande i Svenska Ridsportsförbundet skriver (GP 19/3) att skatteutskottets borgerliga majoritet behandlar ridsporten orättvist när man vill att golfsporten ska vara en skattefri motion och friskvård, men inte ridsporten. Jag är beredd att hålla med, men från en annan utgångspunkt.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?a=335129
 
Sv: Särintressen får inte styra skattesystemet

Jag tycker det är synd att de flesta politiker inte har ett större intresse till hästsporten än vad de visar. Hästen ger oss massor av arbetstillfällen, då inte bara ridlärare och hästskötare, utan det krävs en massa spannmål, anläggningar etc. för att kunna driva en framgångsrik hästsport i detta land. Hästarna drar in miljoners miljoner till staten varje år, då främst travsporten, är det inte dags att ge tillbaka lite? De pratas om skattelättnader för att ha städhjälp och barnpassning.... Främja idrotten istället!!! Det görs mycket, men inte tillräckligt!!! Vet de egentligen hur mycket tid och pengar folk lägger på denna idrott?
 
Sv: Särintressen får inte styra skattesystemet

Gud va trist.
vad är det dom inte ser?! hästar och allt de gör för många människor från, små barn, handikappade, psykiskt handikappade, medelsvensson, tonåringar o dom på toppen.. jag förstår att det ses som en farlig sport, men jag tycker faktist hästar o allt runtomkring dem syns mer o mer i tidningar osv.. så vad är det alla politiker blundar så hårt för?! hästturism är ju på g som bara den!

usch vad trist =/
 
Sv: Särintressen får inte styra skattesystemet

Håller med dig fullständigt. Tyvärr krävs det väl att politikerna själva eller deras barn blir hästintresserade. De verkar ju göra allt för egen vinnings skull....:mad:
 
Sv: Särintressen får inte styra skattesystemet

Självklart att dom själva ska gangnas.. :mad:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Göteborgs-Posten) Konstgräs för 100 miljoner kronor men däremot inget extra till ridsporten. Det beslutade kommunstyrelsen i går. De...
Svar
0
· Visningar
707
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Göteborgs-Posten) Stämningen var stundtals hätsk då Göteborgs Fältrittklubb hade sitt årsmöte. En misstroendeförklaring mot den...
Svar
0
· Visningar
805
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Göteborgs-Posten) Förbundskaptenens avhopp blev droppen. Nu kräver hoppryttarna att Ridsportförbundets styrelse avgår. - Det här är...
Svar
0
· Visningar
741
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Göteborgs-Posten) Ridsport är en av de paralympiska grenarna i Aten. Sverige deltar med ett lag bestående av fyra dressyrryttare med...
Svar
0
· Visningar
889
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp