Bukefalos 28 år!

Särskilda skäl CSN

Den enda jag känner som fått OK från CSN vad gäller särskilda skäl låg inlagd på sjukhus i ett par veckor. Även hon hade väldigt svårt att få igenom det men det löste sig till slut.

Jag hoppas att allting löser sig för dig på bästa, snabbaste sätt! Lycka till!
 
Den enda jag känner som fått OK från CSN vad gäller särskilda skäl låg inlagd på sjukhus i ett par veckor. Även hon hade väldigt svårt att få igenom det men det löste sig till slut.

Jag hoppas att allting löser sig för dig på bästa, snabbaste sätt! Lycka till!

Suck, ja, vi får väl se. Där är ju inte jag.

Tack! :)
 
Det är definitivt värt att pröva. Jag har fått godkända särskilda skäl vid två tillfällen. Första gången efter en mycket traumatisk händelse och andra gången väldigt svår livssituation. Det viktiga att så EXAKT och TYDLIGT som möjligt förklara kopplingen: vad som har hänt - vad du har haft för symptom/vad den särskilda situation lett till - hur det har påverkat dina studieresultat. Sen är det viktigt att kunna stödja symptomen med läkarintyg. Jag skulle råda dig att gå till läkaren NU och be om intyg för de symptom du har (för du verkar ju ha reaktion på svår stress). På så sätt kan du ju förklara varför du nu inte kommer klara omtentan = förklaring till varför du inte erhållit poängen.
 
Det är definitivt värt att pröva. Jag har fått godkända särskilda skäl vid två tillfällen. Första gången efter en mycket traumatisk händelse och andra gången väldigt svår livssituation. Det viktiga att så EXAKT och TYDLIGT som möjligt förklara kopplingen: vad som har hänt - vad du har haft för symptom/vad den särskilda situation lett till - hur det har påverkat dina studieresultat. Sen är det viktigt att kunna stödja symptomen med läkarintyg. Jag skulle råda dig att gå till läkaren NU och be om intyg för de symptom du har (för du verkar ju ha reaktion på svår stress). På så sätt kan du ju förklara varför du nu inte kommer klara omtentan = förklaring till varför du inte erhållit poängen.

Jag har mejlat skolhälsan och bett om tid, hoppas de har tider snart!
Tusen tack för ditt svar, jag ska skriva en tydlig förklaring och hålla tummarna!! :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 207
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 982
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 575
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Här sitter jag och vet varken ut eller in, är så ledsen och letar desperat efter en lösning eftersom jag precis har fått veta att jag...
Svar
13
· Visningar
1 473
Senast: Rhodugune
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp