Såhär blev det

Du blev med andra ord besatt av en man du aldrig ens hade något förhållande med och går i terapi över det här ett halvt år senare?

Jag kan inte se hur den här mannen ska kunna orsakat så mycket skada utan gissar istället på att du mår dåligt över något annat från början?

Inte besatt men traumabondad, manipulerad och hela paketet. Det går liksom inte att jämföra relationer med ”vanliga personer” om än svin med såna här manipulativa personligheter.

Finns hur mycket som helst att googla fram om man vill läsa mer. Haft/testat lite olika terapeuter inom ämnet. Alla säger samma sak ”det är precis såhär det funkar”. Jag trodde ärligt talat inte alls på det innan jag själv hamnade i det.
 
Inte besatt men traumabondad, manipulerad och hela paketet. Det går liksom inte att jämföra relationer med ”vanliga personer” om än svin med såna här manipulativa personligheter.

Finns hur mycket som helst att googla fram om man vill läsa mer. Haft/testat lite olika terapeuter inom ämnet. Alla säger samma sak ”det är precis såhär det funkar”. Jag trodde ärligt talat inte alls på det innan jag själv hamnade i det.
Jag är otroligt fascinerad över att det finns terapeuter som tycker att du ska fortsätta med ditt skadliga beteende som en del av läkeprocessen. Säger de verkligen att du ska stalka honom på nätet?
 
Skriver om honom och försöker analysera allt han säger och gör. Du förstår att det är helt orimligt att han gör det, men när du gör det så är det HELT annorlunda? Jag menar inte att vara taskig, men jag önskar att din terapeut skakar om dig och ber dig ta ett stort kliv åt sidan. Du behöver titta på situationen utifrån.

Jag uppdaterade tråden, lite för mig själv vad som skedde. Frågade en medlem om en sak denne svarade på.

Jag har terapeuter utbildade på just ”giftiga relationer” som säger att jag går framåt och att jag är fullt normal efter omständigheterna.

Egentligen hade jag kunnat förklara hur de funkar men gitter faktiskt inte ens. Några på Buke förstår och sen är det resten som inte vet men gärna vill döma och ”sjukförklara” mig.
 
Jag är otroligt fascinerad över att det finns terapeuter som tycker att du ska fortsätta med ditt skadliga beteende som en del av läkeprocessen. Säger de verkligen att du ska stalka honom på nätet?

Att blocka ett nick tycker jag inte är att stalka. Så om jag blockar dig här har jag stalkat dig. För att jag råkar se ett inlägg av dig när du bytt nick/skriver som anonym? Intressant tolkning.
 
Att blocka ett nick tycker jag inte är att stalka. Så om jag blockar dig här har jag stalkat dig. För att jag råkar se ett inlägg av dig när du bytt nick/skriver som anonym? Intressant tolkning.
Nej om du sätter mig på ignore kan du inte läsa vad jag skriver. Om du tror att det är jag som bytt namn och då läser allt jag skrivit så japp då är det tillbaka på stalkning igen.
 
Nej om du sätter mig på ignore kan du inte läsa vad jag skriver. Om du tror att det är jag som bytt namn och då läser allt jag skrivit så japp då är det tillbaka på stalkning igen.

Om du faktiskt byter namn och fortsätter skriva saker om mig om vi ponerar att det är så vilket är det han gjort. Så är det fortfarande inte stalkning om jag ser det.
 
Men läser man är det rätt tydligt att han vill att jag skall se.

Nej, det är faktiskt bara du som vill ha det till att "han vill att jag ska se".

Mer realistiskt är han inte censurerar sig för din skull och skiter fullständigt i om du ser eller inte.

Möjligt att hans beteende och agerande inte är "normalt", men det är definitivt inte ditt heller....
Nån gång måste du ju släppa din fixering kring vad han gör och skriver och sluta tillskriva din tolkning av vad han gör/inte gör som en sanning, ett faktum.
 
Om du faktiskt byter namn och fortsätter skriva saker om mig om vi ponerar att det är så vilket är det han gjort. Så är det fortfarande inte stalkning om jag ser det.

Fast du läser ju dravlet vilket betyder att du fortsätter låta honom prenumerera på din hjärna och dina känslor. Han uppnår ju precis det han vill, att vara en del av ditt liv.
Varför läser du saker skrivna av anonyma användare så att du ger honom utrymme att nästla sig in i din hjärna?
 
Nej, det är faktiskt bara du som vill ha det till att "han vill att jag ska se".

Mer realistiskt är han inte censurerar sig för din skull och skiter fullständigt i om du ser eller inte.

Möjligt att hans beteende och agerande inte är "normalt", men det är definitivt inte ditt heller....
Nån gång måste du ju släppa din fixering kring vad han gör och skriver och sluta tillskriva din tolkning av vad han gör/inte gör som en sanning, ett faktum.

Jag väljer fortfarande att tro på vad utbildade psykologer/terapeuter säger ang mig. Som faktiskt VET hela storyn. Än nån som läst kanske 5 procent men ändå tvärsäkert kan säga att jag är onormal.

I övrigt, vet man en aning om hur såna personligheter funkar så ja. De tar ofta helt orimliga/störda vägar för att bli sedda igen. Nu när han är blockad både på forumet och snapchat där vi kommunicerat innan så tog han en annan väg. Vilket dessa i regel gör när de blir avfärdade. De följer ett visst mönster så egentligen var det ”by the book”.
 
Senast ändrad:
@Unhappy Du har inte släppt honom. Du läser det han skriver även om han byter nick. Och du fortsätter att engagera dig i honom när du skriver här. Du dansar fortfarande hans dans - och din egen.

Varför tror du jag blockade honom? För att slippa se. Sen att jag helt plöstligt ser en tråd som tydligt handlar om mig. Då är det inte märkligt att jag reagerar. För det blir jobbigt för mig, när jag faktiskt försöker undvika honom och brutit all kontakt.

Samtidigt så ja, det har varit en bra insikt för mig att se hur vridet det som står är. På något sätt hjälpte det.
 
Varför tror du jag blockade honom? För att slippa se. Sen att jag helt plöstligt ser en tråd som tydligt handlar om mig. Då är det inte märkligt att jag reagerar. För det blir jobbigt för mig, när jag faktiskt försöker undvika honom och brutit all kontakt.

Samtidigt så ja, det har varit en bra insikt för mig att se hur vridet det som står är. På något sätt hjälpte det.
Du hade inte behövt läsa vad han skrivit för att veta att det var vridet.
 
Du hade inte behövt läsa vad han skrivit för att veta att det var vridet.

Hur ska jag veta vad som står om jag inte läser? 😳

Men vridet var det, och faktiskt ytterligare en hjälp för mig. Jag är traumabunden som terapeuten säger och jag är medberoende. Det är liksom inget jag kan hjälpa eller ta en quick fix för. Enda jag kan göra är att försöka undvika/blocka/inte se honom.

För min skull valde jag att blocka och ta bort honom just för att inte se. Hans inlägg kom också mitt i en tråd jag läste, så det var ingen aktiv sökning direkt. Jag var trygg med att han inte fanns där.
Men som sagt, en hjälp för mig blev det. Jag har svårt att acceptera allt han gjort och då har jag skrivit en vääääldigt liten del här vilket kanske gör det svårt.

I den sits jag är i så går det inte fort, men det blir bättre. Han skakade om min hjärna på ett sätt jag inte trodde gick. Jag har fått acceptera att det inte är en snuva som är över på en vecka.
 
Jag hade helt och hållet lämnat forumet. Det finns ju så många andra.

De gånger jag behövt bryta med en person eller situation (ibland på grund av mig, ibland på grund av dem ibland på grund av det som hänt) har jag helt enkelt gjort det. Det är relativt enkelt (fysiskt i alla fall) när det inte finns blodsband, gemensamma vänner, barn eller husdjur och när man inte bor nära varandra. Klick och block och välj en annan plattform. :)
 
Jag hade helt och hållet lämnat forumet. Det finns ju så många andra.

De gånger jag behövt bryta med en person eller situation (ibland på grund av mig, ibland på grund av dem ibland på grund av det som hänt) har jag helt enkelt gjort det. Det är relativt enkelt (fysiskt i alla fall) när det inte finns blodsband, gemensamma vänner, barn eller husdjur och när man inte bor nära varandra. Klick och block och välj en annan plattform. :)

Hej, förstår hur du menar men…

Jag undviker redan så många ställen pga honom. Hängt där i 17 år, en del av behandlingen är att utsätta sig för saker man tycker är obehagliga, skapar ångest och panik. För mig var det en bra grej att saker skulle vara ”som vanligt” från att nästan börja gråta pga saker som varit innan.

Däremot var jag inte beredd på att möta på honom. Jag har också brutit med många, det har inte varit så jobbigt. Men detta var ingen normal person eller situation.
Jag har valt att inte lägga ut allt, men det finns många faktorer att det blivit som det blivit.
 
Jag menade; du behövde inte ha läst det för att veta att det var vridet.

Men nu skriver jag inte mer för jag vill inte bidraga till att hålla honom levande i dig.
Jag menade; du behövde inte ha läst det för att veta att det var vridet.

Men nu skriver jag inte mer för jag vill inte bidraga till att hålla honom levande i dig.

Som du vill, inläggen här bidrar dock till varken eller gällande honom. Det ger inte mig nån fix eller dyl att skriva om honom. Om det är så du menar.
 
Hej, förstår hur du menar men…

Jag undviker redan så många ställen pga honom. Hängt där i 17 år, en del av behandlingen är att utsätta sig för saker man tycker är obehagliga, skapar ångest och panik. För mig var det en bra grej att saker skulle vara ”som vanligt” från att nästan börja gråta pga saker som varit innan.

Däremot var jag inte beredd på att möta på honom. Jag har också brutit med många, det har inte varit så jobbigt. Men detta var ingen normal person eller situation.
Jag har valt att inte lägga ut allt, men det finns många faktorer att det blivit som det blivit.
Okej, jag hoppas att du är helt ärlig med terapeuten också, om hur mycket du funderar på och analyserar det han skriver där. Jag tänker att om du beskrivs som medberoende måste ju beroendet klippas, så att säga. Det måste så småningom gå att välja bort.
Men! Jag är ingen terapeut, hoppas bara det löser sig.
 
Känner att jag är tillräckligt gammal att avgöra vilket forum jag är på själv? Jag kan och ska inte undvika hela världen i allt som påminner om honom. Det är en del av behandlingen, och där litar jag mer på min terapeut vad som är rätt och inte.
Det var bara min åsikt och ett råd. Självklart gör du som du vill.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 862
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 747
Senast: Stefffie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 088
Senast: Whoever
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 106
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp