Säkerhetsväst för D-kupa :-)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Boäng
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 979
B

Boäng

Finns det någon sådan modell? Jag hittar inget som bysten får plats i utan att västen blir för stor i midjan. :o

Sv: Säkerhetsväst för D-kupa :-)

Ingdams har en väst med snörning i sidan. På den borde det väl gå att snöra så att det är lite större just runt bysten? Och så är det dragkedja fram. Kanske man kan lämna den öppen lite? Eller skyddar den inte tillräckligt då? Kolla på deras hemsida.

Tack för hjälpen. Skall kolla era tips. :)

jag hade samma problem, struntade tillslut att ens försöka prova de eländiga knasiga västarna och köpte mig ett ryggskydd för crossåkare.. det skyddar ryggraden precis som jag vill..
chansen är liten att man åker av, när man väl är av är chansen liten att man faktiskt blir påtrampad, så resonerar jag och struntar i att skydda brösten och buken..

Tack för tipset. Har funderat på att besöka MC-shop och kolla vad de har.....

Måste man inte ha en godkänd (Beta-märkt) väst om man ska tävla? I fälttävlan, alltså...

Mycket möjligt, jag har inte riktigt de ambitionerna :-)

Leten skrev:
Måste man inte ha en godkänd (Beta-märkt) väst om man ska tävla? I fälttävlan, alltså...
jo de måste man

kan inte påminna mig om att ordet "fälttävlan" har förekommit i tråden eller att det är det forumet vi diskuterar i.. för isf bör man ha godkända skydd om det är fälttävlan det gäller, men tävlar man fälttävlan bör man ha råd med en lite dyrare väst som sitter bra.. jag tänker inte lägga ner dyra pengar på en väst jag använder en till två gånger i veckan precis :) jag har väst för att skydda ryggraden när jag rider, inte för att jag måste ha den..

Liknande trådar

Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
874
Senast: iNHALE
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: Takire
·
Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
390
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V