säkerhetsväst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare korsningsponny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 568
K

korsningsponny

Har ni västen innanför jackan eller på utsidan av jackan på vintern? man ser så tjock ut om man har den innanför:smirk:

är väl bäst att ha den innanför?

Sv: säkerhetsväst

Det bästa är att han den så nära kroppen som möjligt, när jag använder den har jag den innanför.

Jag har min (ny inköpta) Zippa säkerhetsväst innanför jackan då jag tar av mig den efter uppvärmningen (rider sedan bara med t-shirt, långarmad skit tröja, Nike samt Zippa västen).

Det är bäst att ha den innanför då västen kan värka bättre än om du har den utanpå jackan, har du den utanpå jackan bildas det ett mellan rum av luft mellan din kropp och säkerhetsvästen vilket inte är lika bra som om säkerhetsvästen sitter så nära kroppen som möjligt.

man är i stallet vem ser än ingen man känner direkt ingen snygg kille elr så ,tänk på säkerheten:banana:

de gånger jag har jacka och väst har jag jackan överst, svårt å ta av den när det blir för varmt annars....

har alltid bara en t-shirt under västen!
å nära som möjligt annars är den till ingen nytta!

Jag har den innanför, struntar i om jag ser konstig ut för det är faktiskt både bekvämare och säkrare att ha den så nära kroppen som möjligt utan en massa kläder emellan.

Västen ska sitta så nära kroppen som möjligt. Har du en väst som du kan få utanpå en vinterjacka med tjocka kläder under, har du garanterat en för stor väst.

Självklart skall västen sitta så nära kroppen som möjligt!!

Strunta i om du ser tjock ut eller inte, säkerheten är viktigast...

Jaghar min väst ovanpå t-shirt eller ovanpå långärmaden om den är tunn men aldrig på jackan eller en tjock tröja. Som tidigare sagt så skyddar den bättre nära kroppen och min väst skulle aldrig passa om jag satte den ovanpå jackan, den skulle glida loss hela tiden.

Varför skulle man se tjock ut i en säkerhetsväst? Visst att man blir lite större men den är ju faktiskt inte jättestor...

Jag har iofs massa tjocktröjor på mig (norrlänning som Alltid fryser ;) ), men jag har Alltid västen innanför jackan, annars blir det så knöggligt!!

korsningsponny skrev:
Har ni västen innanför jackan eller på utsidan av jackan på vintern? man ser så tjock ut om man har den innanför:smirk:

är väl bäst att ha den innanför?
Om du har västen utanpå tröjor och jackor, så kan du lika bra låta bli att använda den! Den ska sitta så kroppsnära som det bara går!

Innanför och helst innanför min stora flecetröja också

Innanför overallen och fleece jackan, har bara en vanlig tröja under och det är nog svårt att få den att sitta bra när jag har så.

Säkrast är det att ha västen så nära kroppen som möjligt. Plus att det är bekvämast. Och vad gör det om man ser lite tjock ut? Det är ju vinter och då ska man ju ha det varmt! :bump:

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
269
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
878
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och... 2
Svar
34
· Visningar
2 646
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka