Säkerhetsväst????????

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Cissi666
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 066
C

Cissi666

Hej alla.

Jag är inte själv någon western ryttare så jag måste bara fråga en sak.

Har hört att en nh/western tränare har sagt (till relativt små barn 10 år) att man inte kan/ska ha säkerhetsväst på sig när man rider western ridning, därför att den hämmar rörelsefriheten.

Stämmer detta????? :confused: :confused:

/C

Sv: Säkerhetsväst????????

Ja jag bryr mig då inte om, huruvida det hämmar eller ej.
Jag rider alltid med säkerhetsväst, hellre sämre rörelser än bruten rygg...
Men jag har då aldrig upplevt att det hämmat mig:D

Om någon säger att det är dumt med säkerhetsutrustning på barn så kan jag bara säga att det är kvalificerat BS!!!

Självklart ska du ha säkerhetsväst!!!!!!!!!!!!!

Kan inte ha varit någon etablerad W-tränare. Många av dom rider ju själva med väst...framförallt om dom ska rida andras hästar eller unghästar.:cool:

Människor med annorlunda åsikter finns ju inom alla disipliner.....

Att det finns olika åsikter vet jag ju. Det var bara det att jag undrade om någon hade märkt av det eller inte.

Tack för alla svar, nu kan jag hälsa min lilla kusin att hon kan ta på sig västen igen.

/C

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Ramona
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 534
Senast: Kajsalisa
·
Samhälle Jag har egentligen bara en fundering angående Försäkringskassan och hur det fungerar med meddelande från dem. Sedan jag skiljde mig... 2
Svar
22
· Visningar
2 108
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 420
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka