säkerhetsväst

ankic

Trådstartare
Ska köpa en till min dotter på snart 8 år. Men hur vet man vilken stl. man ska ta?( funderar på att köpa fr. tradera) det verkar finnas barn i stl s, m ,l

Sv: säkerhetsväst

Det är viktigt att en väst inte är i fel storlek, en för stor väst hindrar ridningen och en för liten skyddar inte lika bra. Det bästa du kan göra är att mäta dotterns rygg (från axel till kors) och jämföra det med den väst du vill köpa. Hur långt ner på ryggen västen kan gå beror lite på vilken sadel man har, en dressyrsadel kräver mycket kortare väst än en allround- eller hoppsadel. Finns det inga kompisar som har västar som hon kan prova att sitta i sadel med?

Sv: säkerhetsväst

Tack för ett bra tips, vi har en ridskola bredvid vårat stall ska gå dit och prova olika stl.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
235
Senast: sweep
·
Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
424
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
255
Senast: Panikponnyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur