Säkerhetsvästar på Gekås i Ullared

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare minikaninen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 651
M

minikaninen

Hej
Jag undrar om det är nån som vet vad Gekås har för märken på sina säkerhetsvästar.
Har stort behov av en ny väst och min mor ska snart ner dit, men vill ju inte att hon köper nån skit som jag inte kommer att använda.
Vet ni vad priset kan tänkas ligga på.

Sv: Säkerhetsvästar på Gekås i Ullared

Gekås har alltid olika kläder eftersom dom köper in överblivna partier och säljer billigt. Man vet alltså aldrig vad dom har för grejer.

Kan inte svara på vad de har och vilka priser grejerna ligger på men så här tycker jag:

Ska man köpa en säkerhetsväst så bör man vara medoch prova den, för att få maximalt skydd av den.
Annars bör du skriva upp midjemått, bröstmått och rygglängd.
Man vet om västen är godkänd genom att det står BETA 2000 på den i någon färg, så har den BETA-märkning kan du vara säker på att den är bra att rida i.
Det finns 3 olika skyddsklasser som har olik färg, vet bara att lila är klass 3, alltså den som ska skydda mest.

Men sen får man tänka på att det finns ett sånt utbud på västar för att det inte bara är en som passar alla, olika kroppsbyggnader gör att olika västar passar olika bra, därför tycker jag att man alltid ska prova västen själv och känna efter.
För som du skrev, en väst du inte tycker om använder du ju inte.

Lycka till!

Jag vet egentligen vad jag vill ha men tänkte passa på o prova olika modeller innan jag köper en. Ska in till hööks i veckan och prova deras, har hört att de är hårda.

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 002
Senast: ako
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: Kristall10
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka