Sakta galop?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare elinxelin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 815
E

elinxelin

Hej!
Jag rider nu en travare och undrar hur man ska få "sakta" galop?

Sv: Sakta galop?

;) de bästa är nog att träna för tränare. mitt förslag iaf :bump:

lycka till

Sv: Sakta galop?

håller med föregående talare..ta hjälp av en tränare..

men jag kan iaf säga lite hur du ska gå till väga med en sk Samlad galop (inte sakta ;) )

För att hästen ens ska kunna samla upp sig och kunna korta galoppen måste den vara såpass mkt musklad att den orkar bära upp sig själv..

så det är det första du ska tänka på-muskla upp hästen och arbeta den i rätt form..

sedan hur du får en riktigt samlad galopp är att sätta dig djupt ner i sadeln helt enkelt..arbeta hästen bakifrån frammåt..

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 589
Senast: Edla
·
Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
545
Senast: Blyger
·
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
12
· Visningar
933
Senast: Velig
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka