Sålde annans häst

Sv: Sålde annans häst

:mad: vilka jä-la idioter d finns i denna värld!!Börjar juh bli rädd..
Lider med de drabbade..
 
Sv: Sålde annans häst

ja det e fn helt otroligt!!! Jag fick höra av en bekant som hade en himla oseriös fodervärd i sitt stall. Fodervärden blev till slut portad från stallet eftersom fodervärden inte betalade hyra för sin inackorderade foderhäst. Då satte fodervärden själv ut en annons där en ny fodervärd söktes till hästen (hästen har en annan ägare) där fodervärden sa i avtalet att fodervärd nr 1 skulle få rida en gång i veckan mot att fodervärd nr1 då betalade försäkringen (hästen har aldrig varit försäkrad heller för den delen).
På det viset kom samma häst tillbaka till stallet fast med fodervärd nr 2, alltså hästen hade två fodervärdar (?). Fodervärd nr2 fick dock reda på situationen och kontaktade ägaren till hästen, så nu åker förhoppningsvis fodervärd nr1 ut ur bilden, snacka om oseriös...
hoppas inte jag har brutit mot nga regler genom att berätta denna knepiga situation som blott avspeglar verkligheten utan att lämna ut någon information om personerna i fråga.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sålde annans häst

Ja, det är konstigt hur vissa människor funkar i huvudet egentligen.

Påminner mig om en situation som pågår just nu, en vän till mig har blivit stämd av en okänd person som hon aldrig träffat gällande "avtalsbrott". Det gäller en hund som hon fick i våras, av vem hon då trodde var ägaren. Det visade sig vara fodervärden, så för att fodervärden skulle rädda sitt eget skinn har hon hittat på en historia om att hon och min vän hade ett avtal om att hunden skulle ha lämnats tillbaka efter sommaren... vilket givetvis inte stämmer. Men det gick ägarna på och nu stämmer dem min vän istället för att stämma fodervärden som gav bort deras hund. :confused: :mad:

Men vad kan man säga, det finns folk till allt? :smirk:
 
Sv: Sålde annans häst

Ja, folk gör visst allt för att tjäna pengar.
 
Sv: Sålde annans häst

(Dala-Demokraten)
En 25-årig kvinna från Laholm, har åtalats av Falu Tingsrätt för att ha sålt en häst som hon inte ägde.

http://www.dalademokraten.se/Articl...1017171219_dd939/20061017171219_dd939.dbp.asp

Sitter med samma kort på mina händer.
Tog hand om en häst som var vanvårdad, tjejen sa att de inte gick att få tag på ägaren ( hon som hade den skulle köpa den men betalade aldrig) jag tyckte synd om hästen och tog hem den, dock ville jag få tag på ägaren och fick slutligen det. Inte sååå kul att ringa ngn och säga hej jag har din häst hemma och han ser ut som skit. :( lyckligtvis slutade de me att jag och ägaren idag är goda vänner och jag har köpt hästen av henne :):bump:
 
Sv: Sålde annans häst

hittade en annons på väran häst på internet förra veckan, dock med annat namn o andra färdigheter men våra bilder...:devil:
 
Sv: Sålde annans häst

Ooh, då skulle jag inte vara nådig... :devil: :mad:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En 30-årig man från Dalarna har försökt lura till sig en lyxbil och sålt en Tesla och flera hästar som inte var hans.
Svar
0
· Visningar
340
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Enköping sålde en annan kvinnas häst. Nu har hon åtalats för bedrägeri mot köparen och förskingring mot hästägaren. ...
Svar
0
· Visningar
722
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Enköpingstrakten hade en häst på foder och sålde den vidare. Nu har hon dömts i tingsrätten. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
457
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinna i Enköping var fodervärd åt en annans häst – som hon sålde till en tredje person. Nu har fodervärden dömts för bedrägeri och...
Svar
0
· Visningar
375
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp