Sälja saker?

_Elly_

Trådstartare
Vad är bäst: Tradera, bord på loppis, Blocket, etc?

Tänkte Tradera men är rädd för dyr frakt? Är allt från barnleksaker till pocketböcker.
Vet inte riktigt än men det är nog endel av allt möjligt.

Sv: Sälja saker?

Böcker är m e m omöjligt att sälja på nätet (jag har försökt att skänka bort också utan resultat).

Tunga grejor gör sig bäst på blocket, sådant som är ekonomiskt försvarbart att skicka tycker jag blir bäst på Tradera. Men det förutsätter att du känner dig nöjd med att bli av med grejorna, inte tjäna storkovan. Mitt råd är att surfa runt lite på liknande artiklar som de du vill sälja och se var de ligger.

Sv: Sälja saker?

Oftast när någonting säljs på Tradera så är det ju köparen som betalar frakten. Som säljare får du skriva i annonsen vad frakten kommer att kosta, så vet ju köparna om det när de budar på varan.

Jag kan köpa lite grejer på Tradera, men jag är väldigt noga med att frakten inte blir för dyr. Då kan jag ju lika gärna gå ner på stan och köpa varan ny, så länge det inte är en samlargrej. Så tänk på att inte överdriva fraktkostnaden.

Är det tunga grejer som någon behöver komma och hämta, så är det bättre att sälja på Blocket.

Liknande trådar

Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 490
Senast: Tualma
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: MissFideli
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 552
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
523
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka