saltsten till föl

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare knasan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 662
K

knasan

Eftersom jag läst att vissa föl slickar sej till uttorkning om de har fri tillgång till saltsten så har vi ransonerat den. Men vid vilken ålder kan jag lägga in saltstenen för gott, utan risk? Han är snart 4 mån.

Sv: saltsten till föl

Då är det ingen fara. Man kan sätta stenen lite högre upp om man vill så når inte fölisen saltstenen. Annars så kan man ge salt i fodret till mamman så hon får i sig salt. Tänk på att stoet behöver mycket salt efter fölningen.

Sv: saltsten till föl

Bra råd att sätta upp saltstenen, men mina går på lösdrift så jag måste hitta på något rejält stabilt som inte välter isåfall... får väl kolla upp det. Hängde upp saltstenen i ett träd i somras, men det gick sönder.

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 320
Senast: MayGrace
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
934
Senast: Oknytt
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 262
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈