Sv: saluki

Jag har :bump:

Vill du veta mer så får du gärna skicka din msn-adress/mailadress i PM så kan jag berätta "lite" (jag älskar att babbla vinthund och saluki, så jag kan hålla på en hel del...). ;)

Sv: saluki

Jag är helt nybliven saluki-ägare och ska hämta min lilla tjej i morgon. Är mycket förväntansfull!
En "nackdel" skulle väl kunna vara jaktinstinkten som såklart påverkar möjligheten att ha hunden lös i olika miljöer.
Vad jag förstår är många salukis lite svårmotiverade till ex. lydnadsträning och att man därför bör tänka på att träna korta pass. Men detta är förstås individuellt och beroende av hur man tränar osv, kan jag tänka mig.

Jag är absolut ingen expert på rasen och vill verkligen lära mig mer, så ni som är duktiga får gärna rätta mig eller utveckla.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 618
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 148
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 770
Senast: Ginne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka